Home

“We’re drowning in facts, but we’re still a long way from being well-informed.” (John Nasbitt, Megatrends)

navigam agale pe internet si am constatat, cu surprindere, cum trece timpul fara sa am un scop anume al cautarilor… ma uit la tv la stiti sau la alte emisiuni deja “filtrate” de mintea mea si constat ca anticipez aproape fiecare stire sau ca, dimpotriva, sunt total irelevante. citesti presa si ai acelasi sentiment: aparenta irelevanta a informatiei. nu ma refer aici la cursul de schimb si starea vremii (chiar si astea, fiind livrate de toata lumea, tind sa fie irelevante dpdv al interesului pentru respectiva sursa).

avand in vedere ca accesul la informatie este din ce in ce mai ridicat, putem spune suntem mai informati? sintagma “informatia ne bombardeaza” e deja aceptata si banala (adica… irelevanta :)). problema e in intelegerea mea ca ne afundam in informatii, pe motiv ca “trebuie sa fim informati”, fara insa sa o “atacam” oportun. sau prea putini dintre noi o facem structurat si cadem in capcana “hot” pe care o livreaza orice canal de informare.

informatia este o marfa care poate fi modelata… si vanduta ca atare unor segmente foarte largi de destinatari. cum posibilitatea de transmitere si accesare a crescut, nu prea mai poti sa apreciezi autenticitatea unei informatii… pentru ca nu ii mai poti intui sursa primara. ea poate fi copiata, prelucrata si data mai departe foarte lesne… si cu cat informatia respectiva iti este mai relevanta pentru tine, cu atat efortul da o valorifica la valoarea ei (aia, intrinseca) este mai mare.

Advertisements

2 thoughts on “Informatie

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s