Home

Ascultam astazi o melodie (Beautiful, by Marillion) si am constatat cum am ajuns cu mintea la zilele de facultate. Usor am alunecat si mai departe, la anii de liceu si in final la zilele copilariei in care jucam clincie (un soi de oina, cu un bat in loc de minge) si cartonasii si doape… jocurile copilariei mele…

mi-am amintit de statul la poarta cu bunicii, pe un pres pus pe iarba sub un salcam.  e dupa amiaza, spre seara… oamenii trec cu vitele de la camp! se opresc si ne dau binete… vorbesc de Marin al Capraresii si de Ioana lu’ Gajiitu. Apare si tanti Rica cu o oala de lapte proaspat. e vecina apropiata a bunicilor. Mamaie ii face des cozonaci… si ea ne rasplateste cu lapte proaspat!

cade seara! apare Marinica, baiatul ingrijitorilor de la ferma… ma scoate la poarta sa ma intrebe daca merg cu el la balta maine. ma duc s’o intreb pe mamaie… “bine maicuta, du’te!”.

mancam sub vie. se aud greierii. trenul de seara suiera undeva in vale. tataie isi bea bine-meritatul tzoi de tzuica. mamaie a facut o ciorba de loboda si la felul doi tocanita de cartofi cu carne de la garnita… am pastrat si niste mamaliga rece, de la pranz. mie imi face un sirop de zmeura. gogosi calde la desert…

ne retragem in casa, la un trombon… un joc de carti in care tre sa minti 🙂 ni se face somn. mamaie isi spune rugaciunea. eu ma retrag in odaie, ca e mai racoare. adorm linistit cu gandul la o noua zi fara griji.

Leave a Reply

