Home

dupa ce saptamana trecuta am explodat de “pozitivism”, saptamana asta am avut revelatia ca sunt captivul unui sistem, romanesc, idiot. protagonisti: politia comunitara, directia taxe si impozite, posta romana.

situatie: b’estival vara lui 2007. zona piata presei libere, nici un loc de parcare. undeva, pe trotuar mai multe masini parcate. parchez si eu. nu e nici un semn care sa imi spuna: nu parca! cateva ore mai tarziu: aviz, parcat loc verde! ma uit jos, sub masina afalt. acelasi tip de sesizari si la alte masini… e clar, noi am fost de vina!

consecinta: 20 noiembrie 2007 . la pitesti, pe adresa de inmatriculare a masinii, notificare de plata: 50 ron in 48 de ore de la data postei scrise pe plic. altfel, 100 lei. pe plic data e 21, desi tata a ridicat plicul in 20, dupa masa. in 21, mi le pune pe scaner si baiatu’ le printeaza. merg la directia taxe si impozite, care e langa politia comunitara sector 1. grivitei 208-210.

intriga: 22.11.2007. 12 ore pana la expirarea termenului de 48 de ore. functionar public, femela, 45-50 ani, par roscat, slinos; tunsa scurt, ten inchis, tabacit de tutun. mai mult decat ponderala… “dom’le, data de 21 e scrisa cu alt pix si e alt scris. singura stampila e cu data de 19.11. tre sa platiti 100 de lei.” takeda se face rosu! “pai adica cum, ma acuzi ca am manarit data”. “nu stiu dom’le, eu nu va accept plata”… discutii: prezumptia de nevinovatie, buna mea credinta, da de cand un casier e ofiter de control documente?!, da de ce gandeste limitat, dar de ce are mintea obtuza?! era clar ca nu mai am nici o sansa… balena isi aprinde o tigare, in loc public, in fata contribuabilulului cu care sta de vorba… e satisfacuta! m-a enervat!

merg la politia comunitara… “dom’le, sa va dea posta copie dupa borderou’ din ziua ridicarii plicului”. “poftim?! e la pitesti” “haideti va rugam, sa vi se rezolve problema!” “bine”, zic io… telefon, tata, procurat stampila de ridicat plic in 20, ora 16:30 + confirmare… ora 12:00 ma prezint la politia comunitara, pentru a prezenta o sesizare conform careia nu voi plati in timp util pentru ca nu vrea directia taxe si impozite…  am zis ca e singura “urma” ca am trecut pe acolo. iau confirmare de primire pe a treia copie. sunt fericit ca m-a dus mintea. sunt hotarat sa lupt cu balauru’, sa nu ma dau batut.

noapte agitata…

23.11.2007… 12 ore dupa expirarea celor 48. 11:02. printez plic cu stampila pe 20.11. iau tot: plic, proces verbal, sesizarea. punct tinta: politia comunitara. “doamna, acu’ e bine?” “foarte bine!” mergeti sa achitati la casierie” (sa intelegeti politia comunitara e ministeru’ de interne, casieria e a trezoreriei, directia taxe si impozite, minister’ de finante… doi mamuti cu colti cazuti!). “doamna, veniti cu mine va rog ca sa le confirmati ca e bine!” ” nu dom’le, e bine!”

merg la casierie. evit contactul cu balena… ma duc la cealalta. “imi pare rau, au expirat cele 48 de ore” io:”nu, e dovada pe care ati cerut-o ieri” “nu, nu ati inteles: nu pot sa va inscriu cu 50 ron, ca nu ma lasa sistemul… el calculeaza 48 de ore…” bufnesc in ras “faceti misto de mine?” “nu dom’le, sunt femeie serioasa”… reiau discutiile. fara izbanda! ce sa le fac?! “ok, platesc 100.”… “pai daca nu sunteti din sectorul 1, nu puteti!” “ha?” dupa scurgerea celor 48 de ore tre sa platiti in aria in care sunteti arondat” bufnesc iar in ras! “impuscati-va”!

plec! o sa fac plata prin internet. 50 ron. astept sa ma dea in judecata… daca nu accepta circumstantele dovedite.

merg la haga! 🙂

   

2 thoughts on “Pai, sa fie sa imi exprim greatza!

  1. exemplu clasic despre ce vorbeam: la noi, chiar daca sunt legi ca in vest, sunt aplicate / implementate ca in… est, si iese ceva ca mai sus. of…

    (…)
    intr-o ordine de idei din acelasi domeniu, ieri am parcat pe o strada laturalnica unde nu era nici un semn, nici un marcaj, nimic, doar locuri de parcare. un prieten imi spusese ca acolo sunt pentru “vizitatori”. cand m-am intors dupa vreo 3-4 ore aveam o punga pe parbriz (ploua), in care era o amenda de 50 de franci pentru parcare ilegala, cu ordin de plata cu tot..

  2. Drga Scriitorule,

    Traiesti in Romania, o tara libera in care oricine isi poate exprima o parere in piata universitatii din Bucuresti urland la luna cuvinte de foc, dar ce folos…

    Din pacate vechile fantome ale unui sistem opresiv ce era in slujba puterii ne bantuie si acum, fuga de responsabilitate manifestata de majoritatea functionarilor (atat de stat cat si din domeniul privat) nu ar trebui sa ne mai surprinda. In schimb ceea ce ar trebui sa facem ar fi sa nu ne mai supunem, dar crede-ma ca am incercat asta si nu de putine ori am reusit sa izbavesc in problema ce am avut-o de rezolvat. Dar se naste iarasi intrebarea si ce folos daca cei ce mi-au urmat au pus capul jos cu smerenie parca in fata unui judecator ce avea a le pecetui soarta si au inghitit ofensele ce le erau aduse de persoane ce ar trebui sa ii serveasca.

    cel mai bun exemplu este sistemul juridic, unde nu exista prezumtia de nevinovatie, ba mai mult, in romania esti mai intai arestat preventiv 29 de zile iar apoi incep cercetarile.

    aceste fapte stau doar in puterea noastra sa le schimbam dar se pare ca numai uni dintre noi, vulgar vorbind, au sange sa o faca, marea majoritate suportand totul, dar mustacind injurii.

Leave a Reply

