Home

cand am inceput acest blog, m-am “comis” sa fac disponibile multe dintre sentimentele pe care le am/ traiesc.

muzica este unul dintre “motivatori”. zilele trecute ascultam la radio Loreena McKennitt si am re-constientizat nevoia mea de a intelege de unde venim si cam pana unde putem ajunge, noi, romanii. ascultand-o pe Loreena mi-a dat seama ca, din pacate, nu nutresc semtimente atat de puternice pentru muzica sau traditia romaneasca.

nu stiu daca e o scuza buna, dar constat ca tresar la muzica irlandeza ca si cum as fi crescut cu ea. sau ca educatia mea a fost stranse legata de aceasta cultura. cam acelasi sentiment de implinire (asta e cuvantul!) l-am avut si cand am ascultat coloana sonora de la Ultimul Mohican… sau de la Stapanul Inelelor… ca si cum de acolo ma trag, ca si cum aia e mostenirea mea spirituala… e adevarat, reactionez astfel numai la muzica lor.

unii cunoscatori ai “personajului” takeda o sa spuna ca sunt captiv al unui marketing cultural bine pus la punct. in acest caz, ar trebui sa imi explice de ce nutresc un sentiment de apartenenta? 

3 thoughts on “De ce celtii?

  1. hmm… ce imagini ai in fata ochilor cand asculti muzica respectiva? vezi pashunile irlandeze sau… Babele si Sfinxul? s-ar putea ca “sentimentul de apartenenta” sa fie doar “afinitate” cu acest tip de muzica. fiecare are “puncte sensibile”. unora le place rocu, dance-u, altii vibreaza la doine, altii la… cranberries si the corrs. phoenix, de exemplu, vibrau la jethro tull. dar poate nu e cultura celtica, ci un anumit aranjament muzical, un anumit fel de muzica ce “atinge”.

    ma rog, se pune intrebarea de ce celtii te “ating” mai mult ca altii.. nu esti singurul, de altfel. poate pentru ca transmit unele emotii, unele “vibes” de “ancestral”, intr-un mod mai… melodios :).

    de curiozitate, ce simti cand asculti melodiile de mai jos:

    prima:
    http://www.trilulilu.ro/explorish/7433bdcfb24fde

    si a doua:
    http://www.trilulilu.ro/Luminita2007/ce09a94994135e

  2. nu le vad… dar nu asta e important! important este ca sfinxul si babele nu ma “infioara”. ma misca ideile si detaliile istorice sau chiar romantate despre daci.

    ceea ce, cel putin la prima vedere, ma arunca intr-un trecut foarte trecut, ancestral cum ii zici tu. primar, barbar, pagan 🙂

    probabil si pasiunea pentru samurai si ninji… acelasi tip de “mesaj” se infiripa in mintea mea.

  3. da, pai, la ceva de genu asta ma gandeam si io. babale si sfinxu au acel mister in jurul lor, nu se stie daca au fost facute de vant sau de om. mie imi aduc aminte de “zamolxe” si “kogaion” & the like.
    deci vaszca nu e apartenenta culturala, ci fascinatia pentru acel trecut misterios (pe care o impartasesc, de altfel). sunt putine muzici care transmit chestia asta – muzica dacica? yok. muzica samuraiceasca? chiar daca e, e greu de digerat :). ce ramane? celtica, in europa, si africana, dintre cele “melodioase”…

Leave a Reply

