Home

Stateam zilele trecute si ma gandeam la “isteria” care a cuprins Ro din momentul la care BNR a decis sa mai taie din avantul creditului pentru populatie. chit ca am o viziune liberala (economic vorbind, nu ideologic), salut aceasta decizie. cat e ea de nepopulara.

de mai bine de doua luni ma chinui sa imi vand masina, in conditiile in care am coborat cu pretul cu aprox 15%… nu conteaza marca, numarul de km, pretul… (pretul conteaza oarecum, nu numai pentru mine 🙂 , ci pentru ce vreau sa scot in evidenta). conteaza ca in aceasi situatie se afla foarte multi dintre cei care vor sa vanda masina. ceea ce ma conduce cu gandul ca (vorbeam si cu un prieten despre asta) cei din medie fie s-au epuizat (au achizitionat deja ceva), fie li s-au epuizat sursele, proprii sau atrase (includ aici si capacitatea de a cara in spinare un leasing).

sigur, “analiza” mea e empirica si izolata. cu toate astea, la momentul actual, s-au cam stopat si vanzarile de case/ pamanturi. am mers spre trei dintre iesirile din Bucuresti si am sesizat, fata de anul trecut, ca s-au inmultit teribil de mult (vezi cernica, prelungirea ghencea, chitila) anunturile de genul: casa de vanzare/ pamant de vanzare. deci avem oferta neonorata. si inca stau si ma gandesc: in ce sta puterea argumentului celor care sustin ca cererea este sub-onorata? doar daca in aceasta cerere includem si masa cumparatorilor speculativi…

hai s-om auzi de bine!

Leave a Reply

