Home

Citeam zilele trecute cugetari de-ale lui Einstein. am si eu un fix, deh…

Am plecat initial de la: “Nu am nici un talent anume. Sunt doar extraordinar de curios”. Lasand la o parte modestia lui onesta, da, are foarte mult sens ca atunci cand iti bagi nasul peste tot sa fii extrem de bine informat sau avizat. Culmea este ca uneori, poti gasi raspunsuri in domenii gen business, citind un articol sau urmarind un documentar despre comportamentul unei colonii de suricate. mi s-a intamplat… 🙂 nu mai vorbesc despre sursele de inspiratie gen strategia militara a samurailor.  Si aici intervine alta idee a lui Einstain: “Secretul creativitatii sta in a stii cum sa iti ascunzi sursele”.

Din nou, cred ca e foarte greu sa spui in zilele noastre ca procesul de creatie este unul autentic. Cata vreme totul se deruleaza sub un bombardament de informatii, curate sau noise, relevante sau nu, publice sau presupuse, formale sau barfe… nu mai poti spune cu mana pe inima: ideea asta imi apartine.

cred insa ca ambele valente, curiozitatea si creativitatea, pot fi stimulate si intretinute mai bine prin punerea mai buna in valoare a modului in care transformi informatia in knowledge (pot sa ii zic si “cunostinte”, dar nu vreau!). aici cred ca, intr-adevar, se poate face diferenta. sigur, nu spun ceva cu totul nou, dar cred ca in momentul de fata nu exista decat intr-un mod limitat intelegerea a ceea ce este cu adevarat relevant.

voi mai reveni asupra acestor idei.

Leave a Reply

