Home

sa intram in concret 🙂 haideti sa privim lucrurile din perspectiva intern-extern.

ideea in sine tine de credibilitate a ceea ce afirmi ca ai ca “strategie”. la drept vorbind, un corporate statement nici nu reprezinta o declaratie de onestitate, ci un exercitiu de imagine si relevanta. daca afirmi ca vrei sa fi numarul 1 in impachetat fum, trebuie sa te asiguri nu doar ca ai suficient fum de impachetat, ci si faptul ca cineva il si foloseste. deci asumam ca stim ce vrem sa facem 🙂

credibilitatea vine, cel putin in business, din trei “izvoare”: vointa, putinta si consecventa.

vointa se traduce prin dorinta de a face, pornind de la convingerea ca sunt relevant si pot deveni credibil. concret, aici vorbim de exercitiul de intelligence. nu vorbim doar de ce tre sa facem (imi stiu piata, sa imi stiu clientii, imi stiu competitorii, sa imi stiu partenerii… ), ci de cum si cat de des il facem. exercitiul de vointa trebuie facut permanent (a propos de flexibilitate; apar chestii care imi schimba strategia; ce fac, plec acasa?). de aceea spunem ca formularea si implementarea strategiei tre sa fie “real time”, nu stop and go (cum de multe ori se asuma). asta ar fi perspectiva externa.

“leverage no. 2”: putinta. aici e perspectiva interna. tre sa am cu cine. pe romaneste, e vorba de a face din rahat bici, pentru ca orientare spre si capacitate de gandire strategica nu se face peste noapte. uitati-va in jur, cand vine cineva cu o idee noua: aproape toti se uita in prima instanta ce le altereaza in ceea ce fac azi sau au facut ieri, nu ce vrea noua viziune. buna sau proasta. cu alte cuvinte, a avea orientare strategica presupune by default capacitatea mai multora de a gandi in termen de scenarii. e critic! sigur ca te gandesti si cum iti ia din placinta sau iti mai pune in carca (ca asta e “miza”), dar a gandi strategic (multumesc Vasile Paun) inseamna a cauta oportunitatile din spatele unei idei. neajunsurile le rezolvi dupa. daca nu se rezolva de la sine. si asta, n-avem incotro, tine de leadership.

acu’… ai zis ca ai vointa sa faci. ai zis ca ai putinta sa faci. pai atunci… fa! si asta e al treilea element care aduce “sanatatea” in procesul de credibilizare. strategia este si mai concret un exercitiu de persuasiune… asta e, nu am gasit alt cuvant! de multe ori, prin ceea ce spui ca faci, dublat de ceea ce faci, “formatezi” mintile celor tentati sa nu iti acorde girul. suna a marketing 🙂 dar asta e strategia! clientii tre sa te creada. investitorii tre sa te creada. furnizorii tre sa te creada. si da, concurentii tre sa te creada. pentru ca functie de ceea ce tu faci (pe baza a ceea ce declari ca vrei sa faci) le da lor argumente pe termen lung (vorbim de strategie…) sa te desfiinteze sau atace. ca o fac prin produse noi, ca o fac prin preturi, ca ocupa o pozitie de nisa cu potential de masa… deja ne pierdem in amanunte, sa ne ierte coach explorish 🙂

e suficient de concret? ca strategia companiei pentru care lucrez nu o sa v’o spun 🙂

Advertisements

One thought on “Strategie. Reload.

  1. nici nu ma refeream la aceea :), ma gandeam mai degraba la un studiu de caz privit din afară (ca să nu “dam din casa” :), sau 2, un “aşa da” şi un “aşa nu”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s