Home

Stateam aseara sa reflectez, cu un tzoi de tzuica sub nas, dupa o zi de munca apriga si 2 ore jumate pierdute in trafic… am facut, cum e si firesc dupa o anumita ora, un tur al programelor TV, care abundau de informatii despre: discursul presedintelui Basescu, discursul presedintelui Bush, hibele bursei de la Bucuresti, problemele bursei si bancilor americane… critici la adresa politicienilor… injuraturi intre conducatorii din fotbal… vremea in racire… un nou virus de gripa… noi accidente mortale… alte malpraxisuri prin spitalele romanesti… noi scumpiri la alimente… noi majorari salariale si la pensii… si, dupa ce am facut doua tururi de telecomanda, m-am oprit, bineinteles la Seinfeld! Atata am mai putut sa duc. Atat mai vroiam sa am… putina buna-dispozitie americana, superficiala la urma-urmelor. Dar m-am amuzat si seara s-a incheiat altfel.

Dimineata, reintrand in trafic, mi-am amintit tot… era ca o rola de film care se desfasura cu viteza. Si, retoric mi-am pus intrebarea: cum functioneaza Romania? Cum se face transferul de valoare? Se mai produce valoare? Mai exista valoare?

Incerc pe zi ce trece sa imi educ mintea, trupul, constiinta sa treaca peste toate limitarile zilei obisnuite. Nici nu tre sa stam sa ne intrebam prea mult care e treaba cu contul curent, sau cu inflatia, sau cu rata natalitatii… sanatatea natiunii este pe strazi. E in masini, pe santierele fara sfarsit, pe aerul putred pe care il respiram si in somn. Este in viata de zi cu zi. Trebuie sa fim doar atenti la semnalele din jur. Le-am vazut azi pe toate pentru ca am lasat garda jos, sau poate unde sunt prea multe… d’astea!?

Eu am ales sa le ignor. Mi-am construit lumea mea, viata mea, carapacea mea. Si tin de ele prin orice mijloc. Ma gandesc numai la familia mea, la faptul ca trebuie sa imi vad de treaba ca sa traiesc bine… ca asa mi-a fost recomandat in 2004.

Pentru ca, da, trebuie sa raman optimist! Fiti si voi si poate iesim din starea asta! Si cum spun inteleptii: “vrei o schimbare? fii tu schimbarea!”

Rspkt!

3 thoughts on “Cum supravietuieste tara asta?!

  1. dintre variantele de “bunadispozitie americana”, seinfeld mi se pare dintre cele mai putin superficiale, daca nu cea mai. imi place ca el tocmai ca ia afirmatii “superficiale” si incearca sa inteleaga ce se ascunde in spate – de multe ori, … nimic :).



    m-am intrebat si eu de multe ori cum functioneaza tara noastra. cum de nu face implozie :). intre timp am vazut ca se poate si mai rau… si deocamdata explicatia se opreste aici. mai cujetam..

  2. Se mai «da» Seinfeld?
    Nu m-a amuzat niciodata. Sau, exagerez, au fost câteva episoade în care am facut cunostinta cu personajele, stilul de intriga si… m-am lamurit.
    Pâna la urma, genul asta de serial aduce foarte mult cu blogurile 😆

Leave a Reply

