Home

Ca sa clarificam inconjurarea acestui post: este vorba despre proiectele cu caracter comercial, in care simpla vizualizare bidimensionala (in intelegerea mea time-frame & resurse) nu este suficienta. Si ca sa fie imaginea clara, demarez discutia dupa un “smart debate” cu Valjean. Jean Valjean.

Am discutat in trecut despre un potential profil al project manager-ului. In esenta imi pastrez ideea initiala, conform careia un project manager tre’ sa stie meserie (a se citi domeniul de aplicare al proiectului). Poate ca ma insel sau nu am eu suficienta intelegere a argumentelor pro mentinerea PM intr-un esalon limitat time & budget. Sau poate unde experienta mi-a dovedit pana acum contrariul…?Stiu, multi traiesc din aceasta meserie pe care o fac bine (unii fac si training); si foarte bine ca exista. Dar nu despre asta vreau sa vorbesc.

Vorbesc despre o perspectiva tridimensionala (ca tot sunt la moda hologramele): client – business case – project. Sigur, o sa vina PMP-ii si o sa imi spuna ca asa e si asa se face! Iar eu o sa ma uit uit lung pe sub sprancene si o sa ii intreb in corelatie cu situatia practica: “Pe bune?” (asta ca substitut la: “Sa mori tu!”).

Legat de acest “trinom”, discutia se preteaza mai mult din perspectiva managementului de portofoliu de proiecte… Eu am avut si pana acum si voi avea si de acum incolo o “mancarime” legata de urmatoarea “dilema” legata cum ar trebui sa imi organizez proiectele:

– design, echipa, milestone-uri, vendor-i, dezvoltare, testare, pilot, go live; SAU

– client (industrie, piata, pozitie), cerinte, solutie, demonstratie, rollout; SAU

– research, business case, proiect, vanzare, asistenta post-implementare.

Chit ca transpare o solutie (la modul ca putem sa o luam bottom-up si ca ipostazele prezentate sunt nivele diferite de organizare interna) sunt convins ca multi imi veti raspunde cu: “Depinde…”. Stiu ca depinde. Dar, credeti-ma pe cuvant, asta determina sau poate ajunge sa determine modul in care poate fi formulata o strategie si, in consecinta, modul in care respectiva companie poate fi organizata si mobilata cu creier de un anumit profil.

One thought on “Project Management tridimensional

  1. Incep asa: imi voi da cu parerea din perspectiva modului, pe care il consider firesc, de desfasurare a proiectului. As putea spune ca am facut si fac management de proiect (e mult spus), dar nu la un nivelul pe care il prezinti tu, ci de nevoie. Am de ales intre management de proiect vs panica. Se intampla sa mai aleg si panica, dar imi place mai mult PM-ul.:)

    PM-ul este perfect daca stie meserie, dar de obicei cel care stie meserie se indreapta mai mult inspre project si mai putin inspre management. Oare care poate fi neglijat? Este subiectiva interpretarea, la fel cum este si articolul tau. Am senzatia ca in spate sunt mult mai multe detalii pe care ai preferat sa le prezinti obiectiv.

    Referitor la “mancarime” imi vine sa fac un mix, adica o “mancarica”, si scriu asa:
    1. research (client, industrie, piata, pozitie)
    2. business case
    3. demonstratie (solutie)
    4. proiect
    5. vanzare
    6. asistenta post-implementare (recomandari…:))

    Pofta mare!:P

Leave a Reply

