Home

Vorbeam in weekend cu unul dintre cei mai buni prieteni… din una in alta ii zic despre reluarea MBA-ului pentru specializarea de marketing… si ii zic despre cursul de marketing international, ca e fain, ca profu’ e bazat… la care ma intreaba: “Adica cum marketing international? Marketing-ul e marketing…”. Am cautat sa “ripostez” dupa care am realizat ca in momentul in care spui “international” asociat cu altceva  – business, marketing, operations, investment –  totul se reduce la atentia pentru elementele culturale. Nu e alta stiinta si, in oricare dintre cazurile insiruite anterior, nimic nu se schimba fundamental.

Si mi-am amintit de faptul ca eu am fost implicat intr-un international project management. Cata vreme managerul de proiect era indian londonez, echipa de business era anglo-saxona (britanico-australiano-singaporeza), echipa tehnica italo-galeza-romano-americana, partea juridica belgiana… e un international project management, corect?

Urmam aceeasi metodologie, aveam aceleasi unelte de lucru si, cu toate astea, am avut constant probleme de comunicare. A fost vorba despre international project management? Sau despre project management avand resurse diverse?

Care au fost elementele care ne-au dat dureri de cap? Cele culturale, sau mai exact de comunicare bazata pe anumite convingeri, valori, experiente si “mosteniri”. Nu spun genetice, pentru ca as deschide o polemica 🙂 .

4 thoughts on “International Project Management?

  1. Un proiect poate fi catalogat ca “international” si daca resursele sunt localizate intr-o singura tara, dar proiectul impacteaza piete internationale, ori are ca si scop livrarea unui produs/serviciu in beneficiul unei companii multinationale etc. In mod categoric elementele de dificultate aparute tin mai degraba de apartenenta echipei la culturi diferite, insa exista su alti factori importanti – cum ar fi mijloacele de comunicare, cadrul legislativ, chiar pana la detalii de clima, in fuctie de proiect. Prin extensie cred ca e valabil si pentru proiectele de marketing 🙂

  2. da 🙂

    “revelatia” mea era mai mult in sensul: care e diferenta conceptuala, de fond, intre “ceva” si “ceva international”… si cred ca in orice, marketing, business sau project management, e o problema de cum asamblezi mesajul (ce’i gadila pe oameni, stil de lucru, grad de coruptie, de ce nu) si cum il livrezi.

    imi amintesc foarte clar ca un clash puternic am avut cu omologul meu a propos de ce inseamna o procedura si cum trebuie ea aplicata. sau cat de mult gestionezi exceptiile (keep it simple, mai ales in dezvoltare produse/ sisteme) astfel incat sa ai viata usoara in exploatare…

    si, a propos de diferente culturale… pana nu a racnit la mine ceva de genul “open your mind”, nu am inteles 🙂 in timpul asta, amandoi aplicam aceleasi principii de project management (Prince 2).

    despre asta vorbeam. merci pentru feedback!

  3. Mult respect pentru MBA si specializarea cu pricina. Eu n-am mai reusit sa aprofundez acest aspect. Trec intr-o perioada in care tre sa le cam prind din zbor si sa citesc mult si repede.

    Referitor la mk international. Imi amintesc de la facultate ca am facut management intercultural si marketing international. Sa-ti spun drept m-a ajutat mult primul in abordarea celuilalt.

    Cred ca tine de cultura, indiferent de tipul acesteia, e mediul in care se aplica aceste principii ale marketingului. Si daca avem niste principii nu inseamna ca e acelasi marketing, poate fi foarte diferit.

    Recent mi-am schimbat “mediul” si sunt multe provocari in descoperirea acestuia. Mi-ar fi rusine sa aplic ce stiu, fara a tine cont de noile repere.

Leave a Reply

