Home

Pentru ca sambata am avut ultimul examen la embiei, am zis sa ne facem de cap. Motiv pentru care, ne-am dus la Predeal. Aveam nevoie de o iesire si cum Coyotee ne facuse o propunere saptamana trecuta, nu am  ezitat.

Ultima “patzanie” cu Predealul fusese chiar in 3 ianuarie cand am stat, numai in Predeal, 4 ceasuri. In trafic!

“Necazul”, daca pot sa ii zic asa, a fost ca nu am mai avut sentimentul ca suntem la Predeal… Statiunea copilariei si studentiei mele arata jalnic! Mi s-a parut cazuta mult. Nici macar in trecut… Mai degraba intr-un viitor pseudo-apocaliptic. Cine a vazut “Patul lui Procust” intelege sentimentul… 

Las la o parte drumurile, trotoarele, etc. Las la o parte si faptul ca e oarecum extrasezon; chit ca DN 1 a fost foarte aglomerat si ca vremea era mai mult decat potrivita pentru o gura de aer curat. Am luat-o la pas spre Cioplea (sau cum s-o mai numi). Ne-a izbit contrastul intre cateva vile noi si cele vechi, ale “partidului”. Ne-a izbit o mizerie crasa in zona in care salasuiau vilele de protocol. Statiunea era moarta iar lucrul asta se vedea pe peste tot. Strazile, magazinele, restaurantele… toate goale. Multe afise “de vanzare” pe vile si apartamente.

Am rememorat zilele de altadata, in care primavara, vara, toamna, iarna mergeai la Predeal si aveai ce face… Am avut sentimentul unei lumi uitate. O gramada de vile erau incepute si lasate in asteptare.  Totul a culminat cu imaginea unei astfel de vile unde, la etaj, se vedea o lumina de lumanare si pe terasa neterminata (fara balustrada) se jucau un copil cu vreo doi catei maidanezi. Pentru clarificare, intr-o astfel de vila parasita poposisera o familie nevoiasa, probabil. Conditiile erau insa de baza: nu lumina, nu gaze, nu apa. Doar ziduri de beton, neterminate.

Dezolant!

Ce-i drept, pe drumul catre “Trei brazi” situatia e mai roza. Pensiuni noi, arealul ceva mai curat, drumul refacut… partial. In schimb, la “Trei brazi”, aceeasi mizerie: saci cu moloz, pet-uri, hartii… La cabana canta de zor muzica tip “Taraf TV”… loganurile (si nu numai) trageau pe tapsan direct, desi era loc berechet pe drum sau chiar in parcare. Multi gigei, multi dorei. A trecut si jandarmeria pe acolo, a facut un ocol… de ce, ei stiu! Deci ne-am simtit foarte “bine”! 😦

Am baut repede o cafea turceasca si am plecat spre Bucuresti… macar aici nu ne mai surprinde mizeria. Ne-a venit greu sa facem si poze.

Singurele lucruri bune au fost micul popas de pranz de la Robinson, unde se mananca al mai prima, si vizita de la cramele din Azuga. De unde nu am plecat cu mana goala 🙂 Asta ca sa inchei intr-o nota optimista.

One thought on “Cine a furat Predealu’?

  1. foarte adevarat, takeda..la un moment dat am fost tentata sa imi pun reactia pe seama disparitiei adolescentei, a gastilor insufletite de vacanta si evadare cu care strabateam Bucegii, suspectandu-ma de vreun snobism asimilat anilor care nu mi-ar fi ingaduit somnul in cort si aprecierea vinului fiert de la Babele, dar nu; instinctele au ramas aceleasi, doar ca ochiul mai experimentat nu mai poate ignora molozul, abandonul, uratenia saraciei si lipsa de respect pentru un peisaj altadata sinonim cu cele mai frumose amintiri ale copilariei si adolescentei; vezi tu, eu sunt din targoviste, am crescut cu taberele de la Dobresti si excursii pe Valea Prahovei, am fost alaturi de tatal meu cand unitatea lui a tras conducta de apa pana la cota 2000 si am colindat muntele in pasi de Saint Bernard..astazi incerc sa ii arat fiului meu aceste lucruri si nu reusesc decat sa il plimb prea mult cu masina in cautarea unui restaurant ok sau unui locsor din care sa poti vedea ceva frumos si salbatic, o partie si o sanie fiind cea mai frumoasa amintire a lui, de pana acum, din Bucegi

Leave a Reply

