Home

Aceasta a fost numele conferintei organizate de grupul media Biz, la care am participat astazi. Am inteles ca face parte dintr-un sir de initiative care sa aduca la suprafata solutii de trecere peste perioada de shadow & dust pe care o traim, pe diverse tematici. Ceea ce mi se pare o miscare smart!

Conferinta a fost impartita in doua: prima a fost centrata pe strategii financiare in noul mediu fiscal, a doua pe managementul schimbarii si oportunitati de dezvoltare.

Strategii financiare in noul mediu fiscal… nu prea am aflat. In aceasta prima parte am constatat cu surprindere ca multi specialisti raman agatati in vechile concepte ale modelelor de business si prejudecatile unor industrii si expertize. Cum ar fi maximizarea valorii actionarilor, pe parcursul a 4 ani, via private equity… Personal sunt sceptic ca acest paradigma va mai functiona dupa aceleasi principii din 2011 incolo. Asta pentru ca notiunea de valoare a activelor (si a banilor insisi) mi-e putin neclara zilele astea. Ce va conta un ulratoarea decada: valoarea intrinseca, sau valoarea de piata? Zic…

Partea a doua a fost de departe mult mai zemoasa si am plecat de acolo cu cateva idei bune:

–  daca privim economia globala ca pe o sfera care se misca in jurul axei cu o viteza ametitoare pana prin primul trimestru al anului 2008, putem constata ca viteza de rotatie a scazut si ca in interiorul sferei s-au format alte trei sfere mai mici, cu viteze diferite: 1. sfera fatalistilor, care, gratie mainii invizibile vor disparea; 2. sfera “conservelor”, care vor cauta sa supravietuiasca prin stafidire… doar-doar o trecere recesiunea; 3. sfera curajosilor, care inteleg sa isi schimbe din mers modelul de afaceri si sa se rupa de sfera mare, aflata in implozie. Mi s-a parut o metafora sugestiva… cuvintele le-am brodit eu, dupa cum m-am priceput 🙂 . Sper ca ati prins imaginea… (de la Soar Management)

– am re-luat contact cu strategia Blue Ocean, care probabil va face diferenta in “noul normal” post-recesiune. Sigur, unii ar spune ca e vorba de concepte clasice gen “diferentiere” sau “comportament asimetric”… Dar exemplele (industria vinului in SUA si Cirque de Soleil) au fost foarte sugestive si se inscriu perfect in spiritul de guerrilla (care ii place lu’ Takeda 🙂 ); (de la Pegas)

– am constientizat curba comportamentelor sociale in context economic: curaj – foame – lacomie – teama – curaj; (de la Soar Management)

– am inteles ca noul owner al procesului de comunicare interna este directorul general; (de la Premium PR)

– din punct de vedere human capital am retinut mesajul lui Confucius: “Alege sa faci ceea ce iti place si nu va trebui sa muncesti nici macar o singura zi“… Un lucru la care ar trebui sa inspire si angajatorii, si angajatii! (de la Perspective Group)

Lumea incepe sa gandeasca… asta e vestea buna!

Bafta si chilipir! 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s