Home

Sa continuam cu Scotia.

Noi ne-am plimbat foarte mult pe partea de est. In principiu nici nu am ajuns in zona Highland. Dar am vizitat areale care, cel putin dintr-o perspectiva geografica, era tipic “highland“. Cum, in egala masura am vizitat si zone tip “lowland“, dar si zone de coasta cu plaje semi-secate din pricina “jocului” flux-reflux. Despre Glasgow nu voi scrie mai nimic, pentru ca e un oras prea putin interesant. Cel putin din punctul nostru de vedere.

Rosslyn Chapel

Vestita capela (in mare parte datorita lui Dan Brown) este o capela ca oricare alta pentru localnici. Are vechime si iz celtic medieval asa cum reiese si din Codul lui DaVinci. Necazul in ceea ce ne priveste a fost si faptul ca a si plouat in ziua cu pricina; pe de alta parte, capela era in plina reconditionare/ reconservare pe exterior. Mai exact era cu totul acoperita de o structura metalica si schele pentru ca trebuia curatata de ciuperci, muschi si alte plante cu apetenta pentru simbioza…

Interiorul este insa de impact. Nu neaparat datorita acuratetei basoreliefurilor sau vitrallilor sau altor elemente arhitecturale. Si ele au farmecul lor, pe alocuri romantic-dramatice, pe alocuri masonice (pentru cei cat de cat pasionati si cunoscatori emana simbolurile de aceasta sorginte). Este misterioasa in felul ei, discreta daca tinem cont de localizare si de apreciat daca ne gandim ca a fost facuta pe vremea lui Stefan cel Mare. In plus, nu te izbeste cultura catolica… nu am avut foarte pregnant sentimentul ca sunt in biserica lui Cristos… e altceva. Forta culturii celtice este mai degraba primordiala. Atat cat ma pricep si eu.

A propos de mistere, una din arhitrave (sper ca am zis corect) este impodobita cu un basorelief care sugereaza/ aduce a stiuleti de porumb. Sigur, veti spune ca nu e mare lucru; insa capela a a fost construita inainte de descoperirea Americii. E de asemenea impresionanta persistenta familiei Saint Clair.

Nu e extraordinara, insa recunosc ca gandirea mea epica si baietzismele cavaleresti si templiere m-au miscat; si vizita mi-a prins bine. Mi-ar fi parut rau sa nu o vizitez. Anyway, va las sa descoperiti voi misterele care noua ne-au scapat: http://www.rosslynchapel.org.uk/.

Vizita la Rosslyn a avut si efecte culinare de mare impact la un han din imediata vecinatate a capelei:

IMG_1193

Stirling & Loch Lomond

Excursia cu pricina a fost una organizata. Am avut si ghid, pe care insa nu l-am prea inteles. A plouat si in acea zi, bineinteles.

Stirling este un castel mai bine conservat decat alte vestigii de acest gen din Scoatia. Este plin de romantism istoric. Tot ceea ce se leaga de mandria lor nationala (sau dupa caz de jenele lor in relatie cu englezii) sunt concentrate in acest castel. Figura lui William Wallace e de departe cea mai iconica.

Cam asta e perspectiva acestui castel…

DSC_0640

Stirling 20082009

DSC_0682

Loch Lomond

DSC_0685

DSC_0723

DSC_0735

DSC_0743

St. Andrew

La St. Andrew am mers cu trenul. Am coborat la Lauchard, un sat mai mare, am luat autobuzul care ne-a dus printr’un peisaj desprins parca din perioada de maturitate a picturilor lui van Gogh. Nu stiam exact unde eram… erau lanuri, livezi, pasuni, ferme… copaci seculari izolati.

IMG_1431

IMG_1433

St Andrew mi’a adus aminte de imagini din Lord of the Rings.

IMG_1474

IMG_1475

DSC_0802

Un oras relativ retras, dar destul de sofisticat… E un oras de oameni bogati; foarte pitoresc si plin de atractii. Aici este si o unversitate de mare prestigiu si, dupa cum sustin scriptele, “the very home of golf“…

DSC_0806

DSC_0838

DSC_0831

In rest… casute cochete, flori, pajisti si pescarusii prietenosi.

DSC_0837

DSC_0812

DSC_0815

Perspectiva de coasta e din nou de zile mari

DSC_0764

Photos by Pooja

One thought on “Rosslyn, Stirling & St. Andrew

Leave a Reply

