Home

Poze Delta sept 2009 073

Este vorba despre Delta Dunarii. A fost prima oara, spre marea mea jena, cand am ajuns in delta… si mi-a placut.

E un pamant virgin, o ciorba biologica, dar si un soi de “plaman” pentru tot ceea ce noua, oamenilor, sau naturii ne prisoseste, involuntar sau deliberat.

P1070436

E un big-bang pentru o gramada de vietati si micro-sisteme; dar si un loc de care viata atarna de un varf de papura; sau o plasa prea lunga; sau o pusca prea indrazneata; sau chiar o vasla aprig manuita… Staiti ca exista o lupta pe viata si pe moarte (a pasarilor!) pentru peste intre cormorani si pelicani, pe de o parte, si lipoveni, pe de alta parte? Nu insist…

P1070418

Mi-a adus aminte de copilarie… aventurile lui Huck Finn; dar si de exilul lui Yoda din Razboiul Stelelor. Ideea e ca in Delta chiar simti cum sta treaba cu simbioza si selectia naturala. 

P1070445

 Incepi sa intelegi cat de mare pacoste poate sa reprezinta omul…

Poze Delta sept 2009 034

… sau cat de inoportuna poate parea prezenta lui in anumite situatii 🙂

P1070535

Sa incheiem intr-o nota optimista si eleganta…

Poze Delta sept 2009 024

7 thoughts on “Batrana domna virgina…

  1. pare inca stapana pe ea.

    problemele sunt aceleasi… solutia, in consecinta: amenda, biciul, puscaria. imi pare rau, nu vad alta solutie 🙂

  2. Stiati ca in locul unde s-a pescuit cu bateria ecosistemului acvatic ii ia 7 ani sa se refaca?
    Braconajul si autorizatiile de constructie, saracia si politizarea subiectului, iata cateva din tarele batranei doamne 🙂

  3. tine minte cat de minuntata e si mergi cu copii sa o vada la varsta cand citesc mark twain, nu cand isi aduc aminte cu nostalgie de cartile lui.
    amenda/biciul/puscaria nu tin daca de partea ailalta sta saracia. industrie nu mai e, a mai ramas doar turismul ca sursa de venit. si n-are cine sa le explice cum sa faca bani din asta, in afara de preturile exorbitante de la cazare si inchiriat barci.
    nu stiu prin ce localitati ai fost tu in delta, dar pe mine Sulina si Letea m-au deprimat, doar in desertul Tunisiei cred ca am mai vazut asemenea case darapanate. dar aia macar stiau sa se foloseasca de asta, si iti cereau un euro pt vizita. sau pt poza cu magarul/camila. sau pt produse traditionale. din nimicurile astea scot bani mai multi decat lipovenii din pescuitul cu bateria. si e mult mai durabil ca sursa de venit.

  4. inclin sa cred ca e o afirmatie filozofica. in caz ca nu intuiesc corect, as avea nevoie si de argumente.

  5. unora, asa ca mine, le curge balta asta prin sange si oriunde i-ar purta pasii prin lume, vor duce cu ei mostenirea setcilor pline de ciulini si peste, panda la hodorob, vegetatia ratutita si impaienjenitoare cu miros de izma creata si musetel transpirat in soare de 45 de grade,cu scancet de cosasi pititi si zbarnait de libelule,salcii fosgaitoare pline de serpi si soparle,izul inconfundabil amarui-dulceag de mal, paianjenii uriasi ..si unde am fost si m-am intalnit cu ea,la nemti sau la unguri,la rosu,la portita sau la gurile de varsare, mi-am plecat fruntea si mi-am salutat radacinile;
    si oricat de elevat s-ar simti picioarele mele in pantofi de firma, nu vor uita niciodata talpile goale alergand fericite prin mlastini si nisipuri fierbinti 🙂

Leave a Reply

