Home

In fiecare an, la inceputul lui noiembrie are loc la Cannes un “festin” de knowledge si strategie in domeniul IT&C. Este vorba despre simpozionul organizat de compania de research Gartner. Site-ul simpozionului il gasiti aici: http://www.gartner.com/technology/symposium/2009/esc21/home.jsp.

Anul asta am avut si eu sansa sa particip. Pot fi spuse multe despre acest simpozion. Am retinut insa cateva idei mari.

In primul rand, Gartner confirma intr-o masura destul de ridcata si intr-o maniera destul de credibila (rationala) faptul ca 2010 este anul intoarcerii catre vremuri mai bune, insa accentueaza faptul ca a ne formula asteptari de revenire la nivelul din 2007-2008 ar fi o judecata hazardata si periculos de optimista. Oricum, au scos in evidenta faptul ca e timpul sa ne pregatim pentru “return to growth“.

Am mai retinut faptul ca e un moment oportun pentru refacerea din temelii, acolo unde este posibil, a fundamentelor unui business prin prisma modului in care este “arhitecturata” informatia. In egala masura, punerea accentului pe oameni in tot acest demers este cruciala. E relativ paradoxal ca orientarea spre om si talentul lui sa vina dispre comunitatea tehnologica, pornind de la inclinatia ei catre automatisme si virtual. Insa, pe fond, nu e un paradox: se face o segregare mai clara intre valoarea informatiei si valoarea tehnologiei.

Ceea ce mi-a atras foarte mult interesul este noua lor paradigma, denumita Pattern-Based Strategy. E o paradigma care seamana mult cu teoria fractalelor (http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal). Premisele acestei paradigme pornesc de la necesitatea aplicarii perpetue a unui ciclu de identificare, modelare si adaptare la tipare, pattern-uri, pe care piata le confirma sau prolifereaza la un moment dat.

fractals-in-nature

Cerintele pentru o organizatie constau in a avea o cultura orientata spre performanta, un tempo operativ adecvat si omogen, un mecanism structurat de cautare, identificare si valorificare a tendintelor/ tiparelor (a propos de valoarea omului in context de valorificare a informatiei) si un mediu transparent in care toate aceste ingrediente sa se manifeste.

Advertisements

2 thoughts on “Gartner: “Time for Return to Growth Is Here!”

  1. la urma urmei, la mintea cocoşului, nu? la ultimul paragraf mă refer. cred că organizaţiile asta şi-ar fi dorit şi “înainte”, dar unde dai şi unde crapă. să vedem unde crapă data viitoare.

  2. well… daca ma intrebi, toate par “la mintea cocosului”. in esenta nici nu pare nimic nou. doar ca premisele par sa fie mai bine structurate acum. teoretic, poti beneficia din plin de tehnologie pentru a identifica si izola pattern-uri.

    restul, e o problema de leadership. iar asta… se invata mereu de la zero!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s