Home

In “croaziera” mea profesionala, corporatista pe fond (zic io…), am adesea ocazia de a interactiona cu reprezentanti ai domeniului public. Cum o parte  dintre cei care “navigheaza” pe aici sunt in domeniul public, a priori doresc sa va spun ca nu e un articol care generalizeaza. Eu insumi am avut sansa sa lucrez in domeniul public. Si spun “sansa” pentru ca am inteles de timpuriu un lucru: nu e pentru mine. In egala masura poate e bine sa reflectati cu privire la ce impresii ati putea lasa… in caz ca sunteti pe acolo.

Multa vreme am mizat (sperat, practic!) pe faptul ca oamenii din aceasta tara se vor deschide la minte pe masura ce anumite generatii vor ajunge sa se preocupe de cresterea nepotilor. Scuzati cinismul! Am o surpriza pentru voi: nu e o problema de generatie! Am avut prilejul sa constat ca o parte din oamenii generatiei mele, din domeniul public, sunt eminamente “imbatraniti”. Si partea proasta e ca din senectute nu au luat atributul “intelepciune”. UPDATE: Spun asta, pentru am cunoscut multi oameni in etate, mult mai fresh din punct de vedere al spiritului si rigorilor profesionale. 

Am asistat la o mostra de blocaj intelectual, logic, emotional si profesional, care mi-a atenuat intr-o oarecare masura, optimismul cu privire la viitorul acestei tari… deja alterat cu ocazia campaniei electorale.

Prin urmare, generatia mea (30-40), are pattern-uri serioase de totalitarism. E bizar. Frustrant in egala masura. Partea si mai trista e ca unii chiar cred in ceea ce sustin… Dar ei se straduiesc sa se remarce. Chiar cu riscul de a se compromite din punct de vedere profesional!

…O dexteritate fantastica in a vorbi total pe langa subiect… O versatilitate fantastica in a pune pe masa, sub garantia opiniei personale, un arsenal de suspicine, pricina, tremur de buze, ingrosat de vene… amestecate cu obiectii de forma, falsa cauzalitate si crosetari de riscuri echivalente cu apocalipsa. E uimitor cum functioneaza aceasta logica, realmente incalcita neuronal; si cat de zgomotos se manifesta, doar pentru a fi in pozitia, formala, de a avea castig de cauza. In nici un caz materiala si nici pentru vreo cauza nobila.

In concluzie, e vorba de o presupunere veche pe care o am  vis-a-vis de oameni. Ei se reduc la doua categorii: cei a caror mantra este structura, creatia  si pasiunea; si cei fascinati de efectul de franare, de praful si molozul demolarilor, de vascozitatea vanitatii low-cost!

The bright side & the dark side…

Nu am venit cu nimic nou, asa’i?

8 thoughts on “Franarii generatiei mele

  1. Scrii frumos, dar doar atat….fa-te scriitor, chiar daca ai fi unul de mana a 5 in cel mai fericit caz. Pentru ca in fapt nu spui nimic, probabil tocmai pentru ca nu intelegi sau nu stii nimic. Dar va fi un exercitiu bun pentru eliberarea de frustrarile acumulate din neputinta, nestiinta … Enjoy your mediocrity!

  2. @lolita: multumesc pentru cuvintele constructive! pentru cititori precum sunteti dumneavostra, nici nu imi propun mai mult, decat sa scriu frumos. inclin sa cred ca organizatia din care faceti parte e scutita de mediocritate. desi, ma indoiesc avand in vedere trecutul ei… si inca ceva: asta e un blog unde sunt acceptate DOAR critici la idei, nu la persoana! va doresc o viata profunda!

    @dana: e o nelamurire fata de ce am scris? sau…

  3. oamenii despre care am scris eu nu sunt atat de decazuti ca cei din relatarea lui tolontan. eu am surprins miza anacronica si comportamentul surprinzator al unor oameni care criticau, pe fond, propria munca/ realizare.

    am criticat logica de tip: “am o parere si nu sunt de acord cu ea”. tolontan vorbeste despre frauda si coruptie. “anihilatorii” mei sunt de departe mai morali ca ai lui…

  4. fair enough. probabil la mine in cap legatura dintre cele 2 “segmente” s-a facut dat fiind ca toti snt tineri, n-au trait mult in comunism, ei ar fi “speranta romaniei”, si totusi esueaza in a cladi ceva. unii din incompetenta, altii din ticalosie.

Leave a Reply

