Home

Ce s-a mai intamplat in ultimele 72 de ore… asta e prima observatie, timpul are sens in ore mai nou.

O sa incep cu partea anosta (despre care am zis initial ca nu voi scrie, dar m-am razgandit): administratia publica locala. Nu pot sa spun ca am avut neaparat o experienta negativa cu toate formalitatile pentru nou nascuti: certificat de nastere, livret de familie, alocatii. Poate unde asteptarile erau scazute a propos de prestatia functionarilor publici in general. Doua lucruri m-au socat grupa mare:

1. conditiile inumane in care doamnele (ca sunt numai doamne) trebuie sa lucreze. Claie peste gramada, dosare, hartii, pereti care stau sa cada, usi care dau sa se dezmembreze, birouri mici si ingramadite (cca. 1 metru patrat de suflet de om), lumina precara, praf… Reusesti sa intelegi frustarea si  comportamentul neprietenos al acestor oameni;

2. ineficienta proceselor de lucru. In primul rand ca aceleasi informatii – datele parintilor si ale copilului – sunt scrise de contribuabil de nenumarate ori pentru scopuri diferite si rescrise cel putin de doua ori de functionarii publici. Nu intru in detalii… dar, pe fond, am evaluat ca efortul necesar primelor acte din viata unei familii cu copil poate fi redus de 3-4 ori! Atat pentru contribuabil, cat si pentru functionar. Problema? Pe de o parte ineficienta totala a fluxurilor de lucru, pe de alta parte procesarea descentralizata, facuta  qvasi-exclusiv pe hartie. In tot periplul meu de 5 zile (puse cap la cap) nu am vazut decat 2 calculatoare!!! Sigur, “viziunea” mea ar reduce efectivul de personal cu cel putin 50%… Dar asta e alta discutie! Oricum, laitmotivul acestor agitatii este nemuritorul “dosar cu sina”!

In rest, Sokka a inceput sa traiasca “periculos”… ieri si alaltaieri a facut primele ei plimbari in marsupiu (Takeda pe post de cangur). Nu am dedus decat faptul ca dupa plimbari doarme buba! Astazi am dansat impreuna pe Black Sabbath (la Guerrilla, of course) si… surpriza: Sokka a adormit! Ceea ce ma pune pe ganduri: Ozzi e prea soft pentru ea! Maine incercam o Metallica. Zilnic are o sedinta foto… asta ca sa se obisnuiasca cu celebritatea 😉 . In curand, introducem in circuit jucariile de plush.

Takeda a devenit intre timp, oarecum, expert in preparare la cuptor. Astazi, de exemplu, incercam pulpe de curcan cu rozmarin, dafin, ustoroi (discret), in vin rose de Tzaranoaia, cu garnitura simpla: ciupercutze, tot la cuptor, cu unt si telemea de capra. Asta ca tot am vazut ieri Julie and Julia: http://www.sonypictures.com/homevideo/julieandjulia/

3 thoughts on “Sokka, Ozzi si administratia publica

  1. Ai grija cu jucariile de plus… Sunt putine jucarii care pot fi date unui copil mai mic de 3 ani.
    Mult succes cu noua ta slujba cu norma intreaga pe toata viata 🙂

Leave a Reply

