Home

Zilele astea am avut o deplasare “cu serviciu’ ” la Azuga. Si cum Bucurestiul a fost sub canicula, am profitat de ocazie si le-am luat pe Pooja si Sooka cu mine. Nu sunt foarte multe lucruri de facut in Azuga pe timp de vara dupa cum stiti sau intuiti.

Pentru Sokka probabil a fost insa o experienta foarte intensa…

In primul rand, Pooja a dat-o in telegondola, pana sus pe platou (eu nu le-am insotit). Apoi am fost impreuna la palatul-muzeu Zamora (Cantacuzino) din Busteni. Nu stiam toata povestea acestei familii si vechimea ei (origini in secolul al 11-lea, priceputi in militarie). Nu am stiut, de exemplu, ca familia Cantacuzino a dat doi imparati Bizantini. Castelul e facut cu mult bun gust. Oarecum “iobageste”, am stat si ne-am gandit: cum a dainuit familia asta pana in secolul trecut si a supravietuit atator vremuri? In egala, masura familia a dat multi oameni luminati. E greu de judecat, cu atat mai mult cu cat se dovedeste adesea ca democratia nu e  pentru toata lumea. Doamna care era ghid mi-a spsu ca nu stie sa existe descendenti cunoscuti, cu exceptia actorului Serban Cantacuzino. S-au “pierdut” prin occident…

Dupa care Sokka a vizitat cramele Halewood… Degustarea am facut-o numai noi. Merita vizitat locul, nu doar pentru a vedea circuitul tehnologic al vinurilor spumante si spumoase (sunt doua lucruri diferite), ci si pentru oferta din magazinul de langa… Bineinteles, nici noi nu am plecat cu mana goala.

Am dus-o si in Predeal… la carciuma. Casa Taraneasca se numeste, e in drum spre Cioplea; recomand restaurantul.

De stat am stat la hotelul Lux Garden (e chiar la baza partiei din Azuga, langa telegondola), care desi pare sa aiba tot ce ii trebuie, ii lipseste totusi ceva…

Independent de vizita la Halewood, am mai trecut printr-o degustare, asistata insa de un somelier priceput (Doru Dumitrecu). Trebuie sa recunosc ca nu aveam o mare simpatie si interes pentru aceasta meserie (somelier), insa mi s-a deschis apetitul pentru povestea cu degustarea de vinuri. In primul rand, e un proces de invatare – istorie, geografie, chimie, arta culinara, vinificatie, bineinteles. In al doilea rand, e un ritual foarte dinamic – schimbi paharul, iei un cub de cascaval, mai gusti putin vin, o boaba de strugure, un miez de nuca – benefic pentru socializare, pentru experiementare. E similar cu experienta raclette sau fondue. Nu in ultimul rand, nu-i asa, dupa vreo patru-cinci iteratii alb-rosu, lumea devine foarte simpatica… 🙂 Cu siguranta voi mai incerca experienta.

9 thoughts on “Sokka pe Valea Prahovei

  1. din cauza contextului cu raclette si fondue 🙂

    degustari de vinuri gasesti si prin Bucuresti, daca te intereseaza pot sa intreb de niste adrese un coleg care e pasionat si mai merge din cand in cand.

  2. instructiv, deschizator de apetit, turistic si culinar. a propos de turistic, avem “drumul vinului”, pe la ceptura pe-acolo. ar merge facuta o “napa valley” autohtona, cu degustari, povesti despre limita nordica, daci, romani, filoxera, feteasca si busuioaca. cand am fost ultima data pe-acolo in afara de un indicator “drumul vinului” nu am vazut nimic “comercial”.

    ma-ntreb daca ar fi fezabil si ce ar trebui facut concret, fara prea mare implicare de la stat. poate facilitati fiscale pentru cei care vor sa-si deschida “degustatorii”. nu stiu cum e cu proprietatea pe-acolo, daca sunt “viticultori” individuali care sa se preteze. dar ar fi excelent plasat, aproape de bucuresti. nu mai zic ca s-ar putea face o chestie din asta si in moldova, si in dobrogea, la concurenta. si pe la dragasani. atunci sa vezi turisti la pileala, romani si straini :).

  3. @alex: da, stiu. am si vrut sa mergem (e o vinarie pe langa parcul carol). dar acu’ s-a nimerit… 🙂

    @explorish: pai… hai!

Leave a Reply

