Home

Sau, ma rog, felicitari domnule Patriciu!

http://www.zf.ro/companii/patriciu-declara-razboi-retailerilor-straini-si-cauta-2-000-3-000-de-romani-cu-care-sa-se-asocieze-in-afacerea-mic-ro-7448973

Povestea ma incanta din doua puncte de vedere: unu, pentru ca se intampla lucruri bune, constructie pe timp de criza (face bine la moralul colectiv); doi, pentru ca ideea in sine poate fi un model pentru mai tinerii sau mai vastnicii antreprenori care inteleg/ simt spiritul consumului romanesc si se pot plia "cu talc" pe anumite segmente de cerere.

However…

Nu pot sa iau declaratia domunului Patriciu decat ca pe un mesaj (puternic altfel) de marketing, cu P de la promotion. Si asta pentru ca Mic.Ro, cat ar fi el de dracos, nu va putea indeplini cel putin un lucru: all in one pentru intregul consum casnic.

Oamenii merg la hipermarket-uri pentru ca acolo gasesc si potol, si electrocasnice, si carti, si galeriile adiacente; si bancomat; si farmacie. Acolo gasesc pampers-ii la cutii mari, detergenti la pungi mari, etc. Daca vreau cumpar si cauciucuri de iarna. Si un uscator nou. Si o jucarie noua pentru Sokxy. Si un film nou. Sau poate chiar niste seminte de rucola.

In final, totul se reduce la diversitate si pret pentru acest segment din cosul de consum. Si chiar daca voi cobora la magazinul de proximitate sa cumpar 4 beri/ o punga de popcorn/ un pachet de cafea (fac asta si azi si o fac exact cum zice dl. Patriciu, in papuci!), astfel de consum va fi de tip urgenta. Pana la urma, chit ca va folosi propriul sistem de distributie, nu cred ca va putea sa puna pe butuci afacerile cu partizi mari… wholesale-ul are si va avea intotdeuna menirea si meritul lui.

Mai mult, vazand pe unde s-au deschis, Mic.ro va provoca mai degraba actualele mici magazine de cartier, nu marii retailer-i. Poate pe acestia va putea sa ii substituie, sau de ce nu, asimila.

Vad, prin urmare, doua vulnerabilitati la modelul Mic.ro:

1. a propos de pret, produsele sunt inca scumputze, comparativ cu alte magazine de proximitate (si mult peste preturile de la retailer-i).

2. pozitionarea este de tip "bacanie" daca inteleg corect. Caz in care, cu tot respectul, menirea de a raspunde cerintelor unui comert traditional romanesc nu e atinsa nici pe departe; nici prin layout  (as putea spune ca seamana mai degraba a benzinarie Rompetrol 😉 ), nici prin oferta (structura si provenienta marfurilor).

Indraznesc sa spun ca, cel putin momentan, este mai degraba un magazin de nisa… Nu orice pensionar va avea bani sa se aprovizioneze zilnic de la Mic.Ro. E mai degraba pentru oameni ca mine/ noi, cu ritm de viata "iute". Si nici pentru noi in totalitate…

Sunt multe de zis… Dar cum spuneam la inceput, sunt incantat ca se nasc si astfel de idei. Si… succes!

Sursa foto: zf.ro

Advertisements

6 thoughts on “Felicitari Mic.Ro!

  1. Stimabile, l-aș fi felicitat și eu pe dl Patriciu pentru această idee DACĂ ar fi pus-o în practică înainte să facă mânăria cu Rompetrolul…
    Acum… am o scârbă până peste poate… aveam destule lanțuri de magazine… chiar prea multe…
    Exploatarea și încurajarea plăcerii consumatoriste a românului cu sau fără bani e… bătaie de joc!
    Pro-duc-ție e ceea ce avem nevoie…

  2. well… articolul meu nu face referire la subiectul Patriciu, ci la caracterizarea (subiectiva) a obiectului: business-ul Mic.Ro

  3. „dragule“, DACĂ aș fi avut ideea (și banii necesari) pentru revigorarea lanțului de magazine „comaliment“ sau a unui „mic.ro“, n-aș fi beneficiat de asemenea publicitate…
    nu poți rupe realizarea a ceva public de realizator, așa cum o carte bună (și bine vândută) îl recoamndă pe autor… 😉
    și, btw, încă din anii ’90, unele magazine de cartier (din cele de la parterul blocului) au adoptat plata pe listă, cu care se dă „mare“ Patriciu… n-a lansat o idee nouă… e veeeeeche rău! :mrgreen:
    gata, nu avansez în argumente că mă nervozez 😦

  4. probabil ai sesizat faptul ca mai degraba mi-am “permis” o analiza critica ref acest model de business si inconsistenta de marketing evidenta care pun la indoaiala capacitatea mic.ro de a pune pe butuci jucatorii cu gabarit. ce incercam sa spun e ca si-a ales prost competitorii…

    in rest… may the force be with us! eu nu am dovezi nici pentru petromidia, nici pentru flota, etc. ca sa incriminez, chiar si moral, pe unul, pe altul. tu ai?

    sa nu imi spui ca e evident…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s