Home

De multe ori asa e. Nu intotdeauna. Dar macar e un punct de plecare. Sa ne gandim…

1. Tot ceea ce ma deranjeaza la altul, nu-mi place, cred ca eu as face mai bine, l-as schimba etc. – este in mine; deci tot ceea ce eu critic in celalalt, este in mine.

2. Tot ceea ce altii critica in mine, lupta sa ma schimbe, iar acest lucru ma enerveaza, ma deranjeaza, ma irita, etc.  inseamna ca nu e rezolvat in mine. Ego-ul este cel jignit.

3. Tot ceea ce altii critica in mine incercand sa ma schimbe, dar pe mine nu ma deranjeaza, este problema lor; neputinta lor pe care o reflecta asupra mea; pentru ca ei nu pot, nu au curajul sa se recunoasca in ei insisi. Nu le convine, ii sperie.

4. Tot ceea  ce iubesc in celalalt iubesc in mine, exista in mine, pentru ca ma recunosc in persoana celuilalt.

Deci? Asa e?

4 thoughts on “Noi si ceilalti…

  1. DA. As gasi poate un font mai mare dar cred ca imi intelegi adeziunea. Prietenul meu cel mai bun, m-a pus intr-o zi in fata unui test. M-a rugat sa scriu o lista cu toate calitatile pe care eu le admir la altii. A fost usor, stiam ce sa scriu.M-a rugat apoi sa o citesc atent, de mai multe ori, pentru ca tot ce am descris eu face parte din mine, toate acele calitati sunt eu.
    Cat despre restul, as putea rezuma asa: nu are nimeni putere asupra noastra, inafara de noi insine:)

  2. ”Deci? Asa e?”
    Daca in intrebare esti si tu, nu ai gasit raspunsul… inca. Esti pe drum…
    Daca ma intrebi – raspunsul doar, fara traire, este ca respiratia fara oxigen. A sti poate fi suficient…dar nu este implinire..doar suficienta. Cand traiesti cu fiecare celula ceva, nu te mai intrebi:.. daca? Doar sti!

    Fi adanc, samurai! Acesta este drumul catre EU SUNT

  3. Ai observat ca NIMIC nu poate exista in afara respiratiei! Expiratia – forma activa, manifestarea principiului masculin, este cautarea, este intrebarea. Inspiratia – forma pasiva, manifestarea principiului feminin, este gasirea, este raspunsul. Ele au valoare- valoarea suficientei. Doar daca cele doua se contopesc – masculin cu feminin- rezulta un copil, nu? Altfel, masculinul trece pe langa feminin, asa e si-n viata, nu? Copilul rezultat este intelegerea; intelegerea este implinire, este pace. Este pauza dintre inspiratie si expiratie. Seamana cu NIMIC, dar este TOTUL.
    Mediteaza asupra respiratiei, sunt multe de aflat de aici.

    Succes, samurai!

Leave a Reply

