Home

Ca speta, nu a fost cine-stie-ce. Pe fond… da, e un pas inainte. Si asta pentru ca: 1. mi-am stavilit navalnicia nervilor; 2. mi-am imblanzit orgoliul de sofer pe drum cu prioritate; 3. am fost civic. Si am facut gestul asta de doua ori in aceeasi zi… “Bine, ma, ce mare branza ai facut?” Va intrebati probabil…

Cine conduce in Bucuresti stie ca sunt circumstante in care soferi care vor sa iasa de pe drumul principal sau vor sa intre pe drumul principal “se baga”, adesea, impulsiv in intersectie, blocand sensurile de mers pe sosele cu o banda sau cu doua benzi de sens. E un pattern. Toti fac la fel. Nici nu e greu. In Bucuresti mai nou dispar semafoare si, adesea, pe traseul meu sunt zile (nu putine) cand semafoarele nu functioneaza. Si nici asistenta dirijata nu pupam.

Recunosc ca de multe ori nu ii las sa treaca. Si asta tocmai pentru ca ii consider “intrusi”. Ieri, pentru ca nu eram presat din spate, am “aplicat” de doua ori deblocarea intersectiilor prin care am trecut, oprindu-ma eu, ala de pe drumul cu prioritate, astfel incat benzile si intersectia sa se elibereze. Am pierdut undeva intre 20 si 30 de secunde la fiecare interventie de “gridlock resolution“. Dar …aveti habar ce bine m-am simtit dupa?

De ce e mare “branza”… pentru sanatatea mentala a soferilor din capitala si fluiditatea traficului. Toti stim ca asta e o mare hiba in Bucuresti. Ca in orice metropola. Sigur, la noi povestea asta cu “sar’na, ma lasi si pe mine sa trec” este cronica. Dar inchipuiti-va ca de maine 10% din soferi ar face acelasi lucru. Apoi inchipuiti-va ca, gradual, un astfel de comportament genereaza, pe fond de exemplu personal, efect de diseminare. Intr-o luna pot fi 11%. Intr-un an 20%. Da, mereu vor ramane hidosi care sa ne tulbure existenta. Dar in multi dintre soferi sta noblete si bun-simt; doar ca, uneori, nu le lasam sa iasa la suprafata.

Si asta pentru doar 20 de secunde si un snapshot pentru ego… Nu e pacat?

6 thoughts on “In trafic

  1. la ce te gandeai cand i-ai lasat pe respectivii sa treaca? La ce ai de facut cand ajungi birou sau la cum a fost in weekend? 🙂

    asta se intampla totdeauna cand esti relaxat, sau te intorci din concediu, sau dupa ce sofezi o vreme prin provincie. Si tot de obicei, din pacate, toleranta dispare dupa 2-3 zile de sofat prin traficul de bucuresti.

Leave a Reply

