Home

Acesta este un post pentru cei care au minima credinta. Care cred in Ceva-ul ala; in acel Higher Power, oricum ar fi el, orice nume i-am da, orice semnificatie ar avea in vietile noastre.

Prin locurile astea ii spunem Dumnezeu.

Imi propusesem initial sa nu scriu despre napasta cazuta peste japonezi. Si asta pentru ca mi se pare inutil si fals sa fabulezi in jurul unei astfel de tragedii. N-ai cum sa intelegi si nici cum sa rezonezi cu zbuciumul lor… Articolul atasat mi-a schimbat insa parerea, pentru ca aduce speranta si intareste increderea. E un simbol de care oamenii aia aveau mare nevoie.

[Fotografia am preluat-o de pe Yahoo]

Am stat insa si m-am gandit: de ce a ales Dumnezeu acest copil? Cum face alegerile? Care sunt “criteriile”? In egala masura stateam si ma gandeam de ce li se intampla japonezilor astfel de grozavii? Nu e primul episod cand natura sau istoria decid sa aduca Japonia la un punct “zero”. Si le spune cinic: “Trebuie sa o luati, din nou, de la capat”. Iar ei se vor inclina pana la pamant, vor ridica fruntea si vor recladi totul in mai putin de 10 ani (cam cat le-ar lua altora sa faca o autostrada).

Iata si articolul.

4 thoughts on “Oare… cum alege?

  1. crezi ca “higher power” implica “higher will”? cu alte cuvinte, crezi ca “alege” cineva? cu “bună-ştiinţă”? crezi ca “God does micro-management”?

    tsunami e cuvânt japonez – ei au ales să trăiască pe acea insulă, cunoscând pericolele. poate de aceea o pot lua mereu de la capăt.

    de la articolul tau am ajuns aici, lista celor mai devastatoare cutremure: http://www.time.com/time/specials/packages/completelist/0,29569,1953425,00.html. Chinejii au partea leului.

  2. Am vrut initial sa pun titlul “Cum functioneaza legile Universului”. Dar era prea cliseu. Insa despre asta e vorba…

    Exact nu stiu cum “adiministreaza” Dumnezeu lumea. Dar daca tot ai intrebat – stii replica aia “I need to believe that something extraordinary is possible” – cred ca uneori Higher Power lasa deoparte planurile master si sta in loc. Se uita la liberul arbitru si ii spune: “Enough!” Si salveaza un copil scapat din mainile parintilor luati de valuri.

    Si noi oamenii avem nevoie uneori sa facem alegeri cu inima, sa abandonam ratiunea si logica sociala. Ne asumam “micro-ganduri”, facem lucruri marunte pentru cei din jur, abandonam pozitie sociala sau ierarhica. Doar de dragul momentui (faptul ca “ne abandonam” rar in “nimicuri” nu ne face mai buni 😉 …) Astea sunt “miracolele” vietii (ai vazut Bruce Almighty?).

    In cazul asta… de ce nu ar face-o si Dumnezeu?! Eu cred ca o face. Si cred ca o face destul de des.

    p.s. La partea a doua nu iti mai raspund. E prea… tehnica 🙂

Leave a Reply

