Home

Nu am știut de existența acestui club până ieri când frunzărind ”ziarele” pe net am aflat că Amy Winehouse va completa galeria, la fel de tragic ca și predecesorii săi. Nu vreau să înțelegeți că urmează să îi aduc un tribut cântereței britanice. Aș fi ipocrit… I-am admirat vocea, i-am ascultat cu plăcere melodiile la radio, ba chiar și acasă (Pooja a cumpărat vreo două CD-uri)… dar nu am fost un ”împătimit”.

Ceea ce încerc să înțeleg, dincolo de tragedie (pentru că la urma-urmelor e vorba de moartea unor oameni tineri și talentați), este: ”ard” vieților lor mai repede ca ale noastre? Are creația lor, pe alocuri revoluționară, ”menirea” de a le consuma mai repede existența? Sau are această creație nevoie de o viață cu adevărat intensă? Îi ”consumăm” noi, în timp ce le savurăm creația? Sau e simplu, destinul, dincolo de coincidență?

Aduc totuși un ”tribut” aici unuia din ”galeria 27” :

3 thoughts on “27: “the brightest flames burn quickest”

  1. Vechea dilema: geniu=inadaptabilitate? Ce e sigur, cred eu, e ca e vorba de “suflete fragile”, de oameni care vad viata altfel decit cei mai multi dintre noi, care simt si traiesc fiecare clipa “altfel”, poate mai intens si mai dureros… Asta e si motivul pentru care au nevoie de anestezie, indiferent de ce inseamna asta, alcool, droguri, adrenalina, extrem… Vorbim aici de suflete ranite, care vor sa arate celorlalti ca sufera dar mindria nu ii lasa sa ceara ajutor simplu, direct si atunci recurg la gesturi si comportamente extreme, prin care incearca sa atraga atentia asupra suferintelor prin care trec, in speranta ca cineva le va intide mina de ajutor atit de necesara… Cred ca e vorba de dragoste, de iubire, pe care o dai si nu se intoarce la tine in aceeasi masura si atunci te simti nedreptatit si tradat… Cine are nevoie de faima atunci cind nu ai pe nimeni linga tine, cind nu ai pe cineva care sa te iubeasca total, neconditionat, pentru tine omul si nu pentru tine artistul?

  2. mi-a zis cineva despre un documentar in care un psihologiatru spunea ca la oamenii astia organismul a avut o capacitate redusa de secretie a endorfinelor (or something) – de aceea predispozitie spre depresii, compensate / exprimate in trairi artistice intense. cica in jurul varstei de 27 e un punct de minim al productiei de astfel de hormoni ai fericirii, n-am gasit filmul pe net, am si uitat sa intreb cum ii zice, daca stiti, dati de stire. acuma, nu stiu cata fantezie e in aceasta teorie.

Leave a Reply

