Home

Imi propusesem mai demult sa postez intamplari sau evenimente marunte, instantanee din viata de zi-cu-zi; evenimente fara sonoritate si fara greutate care insa vorbesc despre gesturi simple si frumoase ale unor oameni normali, care ne dau ocazia sa incercam sa fim mai buni.

Pe scurt: a trebuit sa cumpar lapte pentru Sokxy; doua sticle. M-am asezat frumos la coada. In fata mea, era un barbat, in jur de 40 de ani. Purta o sapca jamaicana, tip “rasta”, sub care parul lung era strans, cocolosit si vizibil neingrajit. Fata nerasa, hainele obosite (blugi si o geaca albastra, ambele prafuite si pe alocuri patate) ar fi putut spune o gramada de lucruri despre el. Era cu siguranta un om care parea incercat de viata si care, dupa ce produse avea pe banda – un bax de zahar, doua de ulei, alte marfuri “en-gros”, un sac mare de mancare pentru caini – parea sa aiba un magazin de colt de strada sau de parter de bloc. Unul din acei oameni care incearca sa isi faca un rost mic intr-o lume complicata si grabita.

Ochii obositi si incercanati m-au masurat din cap pana in picioare. S-a uitat la cele doua sticle din mainile mele… apoi, a aruncat ochii pe banda la produsele lui… din nou la mine. De data asta in ochii mei, direct, cu incredere si oarecum imperativ:

“Mergeti inainte!”

“Nu, e in regula, pot sa astept”, i-am raspuns.

“Haideti…”

I-am multumit de doua ori. Si asta pentru ca prejudecata m-ar fi impins sa il bag in grupul oamenilor din zona “gri”. Mi-am insusit lectia prejudecatii, chiar daca judecata am facut-o abia dupa ce omul facuse acel gest marunt si rar.

Ii doresc sa aiba o viata la fel de generoasa ca gestului lui natural si spontan!

Leave a Reply

