Home

M-am vazut ieri cu unul dintre oamenii care m-au inspirat in ultimii 5 ani si care a avut o contributie serioasa la ghidarea mea in ale marketingului. Am vorbit despre mai multe: viata, vremuri, profesie, antreprenoriat. Dar si despre nevoia de a ne proteja impotriva isteriei mediatice.

Si ulterior discutiei – ca asa se intampla, se decanteaza peste noapte – mi-au venit mai multe ganduri asociate. Ideea era ca omul de care va povesteam remarcase ca daca te uiti prea mult la televizor, la emisiunile informative in special, ai toate sansele sa o iei razna. Ii confirmam ideea, cu atat mai mult cu cat, desi sunt inca un consumator de TV, as putea linistit sa ma limitez la cateva posturi din categoria “discovery”.

Acelasi tipar de isterie si senzational “operativ” are insa si internetul. Eu am constatat asta pe pielea mea in ultima parte a anului trecut, incat dupa ce m-am incarcat cu refuielile europenilor, cu iluziile hegemoniste americane, cu gainariile domestice (legate de business, atentie, nu barfe si can-can…) am capatat o atitudine mai degraba apocaliptica asupra vietii.

Si am observat ca acumuland atata balast isterizat, in mare cu fond ipotetic si pesimist scenaristic… mintea se blocheaza; fade to black! A trebuit sa traim un mic soc in viata noastra de familie ca sa ma trezesc din “hipnoza” mediatica si sa realizez ca exista viata si dupa stiri si ca frumusetea vietii, chiar si mai tumultoasa, e atunci cand iesi “pe strada”, cand intalnesti oameni, gandurile lor; cand afli ca, asemenea tie, au temeri, dar si vise. Si ca e o bogatie de lucruri si idei care te asteapta.

Ma gandeam, in egala masura, si ca media are o sansa extraordinara sa se reinventeze si ca televiziunea/ ziarul/ site-ul care incepe sa prezinte teme de constructie, idei de iesit din groapa, proiecte pentru revenire, adica se ajusteaza si cauta noua realitate – noul normal – va avea in mod cert pe termen mediu si lung de castigat. Dar sigur: “afacerea” euro nu s-a transat; e un an de alegeri la nivel global; si local… Jurnalistii isi freaca mainile: o sa fie senzational pana la “prea-plin”. Deci nu am asteptari ca vreunul sa fie cu adevarat vizionar…

Deci? Sa ne purificam de “balastul” pesimist… Sa ne punem scuturi anti-isterie si anti-zgomot. Sa ne deschidem mintea catre zonele si sursele care ne stimuleaza. Sa ne redescoperim prietenii si mai mult, sa-i intalnim! Sa ne reactivam hobby-urile. Sa ne amintim “ce vroiam sa ma fac cand eram mic” (courtesy to my coach 😉 ).

Asta cred ca e oportun si util in perioada urmatoare. Or mai fi si altele… mi le spuneti voi.

Si in final un stimulent tipic pentru Takeda: “what don’t kill you make you more strong“!

Leave a Reply

