Home

Fac azi un sondaj mai inedit cu voi, cititorii intamplatori sau consecventi ai acestui blog. Pentru ca, asa cum imi spunea ieri un amic: nu exista esec, ci doar feedback. Si pentru ca vreau sa ii dau substanta, merg mai departe cu acest “brainstorming”.

Da, deci seminarul de customer experience management pe care imi propusesem sa il sustin incepand de maine, se amana… pana la o data necunoscuta. Cel putin cu gazda MBA Romano-Canadian. Decizia am luat-o ieri de comun acord avand in vedere inscrierile sub asteptari. Si as vrea sa inteleg de ce. Asa ca am pus “pe hartie” cateva posibile argumente si va invit sa cugetati, daca aveti timp si chef, si sa imi dati o mana de ajutor, ca sa destelenesc misterul. Asadar:

1. “Seminaristul” (adica eu) nu am notorietate ca trainer si, prin urmare, nu ma bucur de incredere si interes.

2. Subiectul este extrem de “ingust” (de nisa) incat sa intereseze o masa suficienta de ascultatori (mai exact lumea nu intelege exact ce inseamna).

3. Subiectul este inca prea avansat pentru o piata cu empatie comerciala scazuta ca cea romaneasca.

4. Lumea este sceptica sa vina la un curs care ar putea sa fie impachetat diferit, dar sa spuna acelasi lucru.

5. Jumatate din cursuri au fost programate sambata in prima parte a zilei.

6. Momentul dupa Paste si in preajma lui 1 mai nu este unul propice.

7. Taxa de 1000 de lei este prea ridicata si/ sau bugetele de training sunt selectiv consumate. (Intrebarea ajutatoare ar fi: s-ar “vinde” mai bine fara taxa?)

8. Promovarea lui nu a fost una eficace si suficient de penetranta (doar pe site-ul programului, prin newsletter la alumni, in trei aparitii media on-line + auto-promovarea prin acest blog, facebook si linkedin).

9. … alt argument sau alta explicatie.

O parte mi le-am pus singur, alta parte le-am primit ca feedback punctual de la diversi cunoscuti si colegi. Asadar?

Multumesc in avans! Si dupa… 🙂

6 thoughts on “Seminar de customer experience… amanat

  1. Dupa parerea mea este o combinatie intre punctele 3,4 si 7. Din pacate business-ul de servicii este inca bazat pe comparatii intre oferte si prea putin se iau in calcul aspecte legate de inteligenta emotionala a clientului. In plus, sunt multe semniarii, prezentari si alte evenimente publice, tinute de oameni care au citit un PPT si nu au alocat timp pentru ca sa patrunda sensul mai adanc (din pacate o realitate). Nu in ultimul rand, companiile stau prost cu bugetele de training, asa ca eventualii cursanti ar trebui sa plateasca din propriile resurse; din experienta mea (si asta trebuie luat ca atare) participantii sunt dispusi la o cheltuiala de cca 400-500 ron din buget propriu pt un astfel de training (acest aspect este cel mai usor de rezolvat prin dublarea numarului de participanti, cred). Cel mai important aspect este si ramane lipsa de cultura a (unui) business axat pe perceptia clientului. Aici intervine rolul unor formatori, al unor vizionari care sa imprime un curent; nu, nu descoperim nimic nou, suntem mult in urma unor alte economii mature la capitolul “customer experience” – in tot spectrul de la service auto la servicii bancare. Ceea ce incerc sa argumentez aici este ca este bine sa inoculezi ideile si principile acestei metodologii chiar daca ai doar 10 participanti la curs; dar daca acestia sunt cu adevarat interesati de subiect o sa devina curand o practica de tip “train the trainer”. Mult succes!

  2. salutare,
    perceptia mea ca a fost o combinatie intre factorii: 1 si 8.

    1: cred ca potentialii participanti te percep cu incredere si interes. Eu as mentiona ca lipseste elementul care sa valideze ipostaza ta de trainer. (uite poti sa folosesti unul dintre invitati ca si posibil validator)

    8: in opinia mea acesta este principalul factor ca a dus la inscrieri sub asteptari.

    Poate ar fi indicat sa fie o prezentare mai interactiva a cursului pe pagina BMS-MBA.ro cu mai multe scheme,grafice, poze si mai putin text.

    Poate o promovare mai agresiva gen: articole in ziare cu prezentare studiu de caz relevant pentru tematica cursului.

    9. As mai adauga la punctul acesta….
    am senzatia ca orele de desfasurare a cursului sunt prea risipite … perceptia mea este ca participantii posibili prefera un curs mai concentrat, de exemplu pe parcursul unui weekend.

    Succes!

  3. @wattersphoto: da, si eu m-am gandit ca in perioada urmatoare e nevoie de multa rabdare in a explica ratiunea si de a forma comunitatea pe care mi-am propus sa o “coagulez” in jurul acestei idei. probabil ca asta ar trebui sa fie ordinea
    @iulian: merci, cred ca are sens combinatia 1+8 in sensul descris de tine. asta mi-am si propus, ca in perioada urmatoare sa creez mai multa constientizare prin exemple si imagini extrase din curs. probabil nu via site-ul BSM (pentru ca ei sunt doar vehicol, nu imi pot pune la dispozitie on-going platforma pentru a testa eu conceptul…). o sa rumeg si sugestia ta de la punctul 9, dar ma tem ca nu e fezabil din mai multe puncte de vedere. “produsul” asa cum l-am conceput/ gandit este destul de dens, nu e doar o colectie de informatii disparate. presupune multa interactiune si design. in plus aveam doua sesiuni dedicate unor instrumente concrete de masurare care necesita timp de descriere. plus multe studii de caz si exemple concrete/ tehnici de discutat. da, sunt de acord ca as putea livra partea teoretica in 10-12 ore. dar restul de 10-12 sunt tocmai componenta hands-on si interactiune de tip debate/ brainstorming.

  4. pacat. nu te da batut si mult succes la urmatorul curs!

    eu as da 1000 (din banii mei) pt un curs, daca m-ar ajuta sa obtin o marire de salariu sau un job mai bun. poate si pentru un hobby daca e un subiect deosebit sau o ocazie unica.

    daca ar fi pe banii companiei as avea pretentia sa fie in timpul programului de lucru, dar as merge, fiind gratis, si sambata.

    pentru mine punctul 5 ar fi mai important. sa sacrific 4 w/e consecutive e cam greu mai ales in luna mai. cred ca ar fi de preferat un curs mai condensat, restrans la 16 ore intr-un weekend. sau pt un curs prelungit in atatea zile, sa am posibilitea sa lipsesc la 2-3 prelegeri dar sa am acces la continutul cursului, fie printr-o inregistrare video a seminarului sau .ppt cu inregistrare audio.

  5. alex, nu sufar 🙂

    miza mea dubla este: 1. sa impartasesc ce stiu, deci pana la urma nu conteaza cum o fac; 2. sa creez o comunitate care intelege si face lucruri in sensul asta.

    in alta ordine de idei, da, ambele tale sugestii sunt juste. condensarea o voi face cu siguranta. in ceea ce priveste partea tehnologica de sustinere sunt mai mult decat interesat… astept sugestii 🙂 (poate mai putin partea video; deocamdata… ).

  6. hop si eu:

    1. exista seminaristi care se bucura de incredere si interes? nu cred ca ai un handicap aici… dar poate oamenii de la HR au nevoie de “patalamale”. n-ar strica o intrebare.

    2. nu-s de acord. subiectul e de interes larg pentru toate companiile care au macar ceva de-a face cu serviciile. a, ca ele nu reactioneaza, asta-i punctul 3 :).

    3. nu stiu, posibil. dar nu-mi vine sa cred ca nu s-au gasit cateva companii (straine, dar si romanesti) care sa nu stie si sa aprecieze. e la mare moda in vest subiectu’.

    4. aici nus’ ce sa zic. s-or fi fript… dar daca au crezut asta inseamna ca n-a ajuns la ei mesajul, chestie de comunicare.

    5. aici ati zis deja – 4 weekenduri la rand e mult, condensare.

    6. idem. cand ar fi un moment propice? intrebat un HR

    7. posibil 500RON sa fie un pret mai bun, mai ales daca vrei sa trimiti mai multi oameni din aceeasi firma. tot asa, intrebat un HR. nu cred in varianta gratis, dar sa plateasca compania. (a propos, cine organizeaza? tu sau MBAul? daca MBAul, ar fi trebuit sa intrebe ei un HR. sau sa stie.)

    8. newsletterele in general nu se citesc. am mai zis si pe email, in locul MBAului as fi contactat firmele partenere si as fi zis – “baieti, avem curs, oportunitate sa trimiteti cativa angajati”. Au 20 de firme partenere? jumate din ele daca trimiteau 2 insi, aveai o clasa de 20.
    autopromovarea pe blog… aici am un semn de intrebare, a propos de numele blogului. ma-ntreb daca e un handicap, in sensul de “nu pare serios”. as intreba un HR ce parere are, daca ar fi fost vreo diferenta daca ai fi avut blog in nume personal, nu cu pseudonim. chiar daca ti-ai dat numele (si poze 🙂 aici pe blog, “takeda” pare mai mult o joaca. poate scortosii au nevoie de ceva “serios”. daca da, e una, daca vrei sa si faci acest pas, e alta intrebare.

    care-i statusu’ acuma? amanare sau anulare?
    buna ideea lui alex cu filmarea… poti face un microsite cu extrase din prezentare si din studiile de caz, un modul “light” de tease-uiala, si eventual un film cu tine prezentandu-l. din nou o chestie la mare moda acum. ca sa poata omu’ sa-si faca o idee ce-l asteapta concret.

    gata, ca e tarziu. daca-mi mai vin, mai vin.

Leave a Reply

