Home

Postul de astăzi este pe cât de original, pe atât de inspirat dintr-un articol pe care l-am citit de dimineaţă in NY Times. Subiectul nu este neapărat nou, dar cred că este extrem de bine explicat.

Vă jur că astăzi în drum spre birou, cu gândul la ce se mai întâmplă în “terenul” meu de joacă, dar şi dincolo de el, mă gândeam că hiba vremurilor actuale este, practic, termenul prea lung de ajustare a investitorilor, sau, mă rog, a celor care au capital în exces. Cumva conştientizam, pe măsură ce pantofii mei călcau frunzele, că business-ul şi-a pierdut vocaţia de creator de valoare şi s-a dus exclusiv în aria de generare de profit. Să nu mă întrebaţi care e diferenţa… am pretenţii de la voi… 🙂 .

Eu am avut doar revelaţia, nu şi soluţia. Soluţia şi explicaţia cauzelor le-am găsit în articolul despre care vă vorbeam. Mi se pare că are un mare grad de precizie. Vă dau două extrase din el ca să înţelegeţi miza lui:

“[…]Doctrine of New Finance, which is taught with increasingly religious zeal by economists, and at times even by business professors like me who have failed to challenge it. This doctrine embraces measures of profitability that guide capitalists away from investments that can create real economic growth.[…]”

” […]we’ve never taught our apprentices that when capital is abundant and certain new skills are scarce, the same rules are the wrong rules. Continuing to measure the efficiency of capital prevents investment in empowering innovations that would create the new growth we need because it would drive down their RONA, ROCE and I.R.R. […]”

Găsiţi tot articolul aici.

2 thoughts on “Despre dilema capitalismului

  1. total de acord. ceea ce nu-mi dau seama (si ma si intristeaza in acelasi timp) este cat de greu de urnit este acum corabia. adica cate generatii tb sa treaca ca ne indreptam spre ideea de creare de valoare (sustenabila). la cum sunt/suntem formati ca angajati, profesionisti, antreprenori cred ca ar fi nevoie de o revolutie puternica pentru asta. poate adancirea crizei care va urma in anii care vin sa ajute la asta….macar cu asta sa ne alegem bun.

Leave a Reply

