Home

Nu m-a extaziat, cum nici nu aș putea spune că mi-a displăcut. Trebuia să îl văd… măcar de dragul lui Tom Hanks și pentru subiect în sine. Acuma…

Poate am citit eu prea multe în ultima vreme pe teme similare de spiritualitate si cunoaștere, dar, pe cât de îndrăzneț este subiectul, pe atât de puțin m-au surprins ideile propuse, chiar și dintr-o perpsectivă de pură ficțiune și imaginație. Ce spune filmul (probabil ar trebui văzut și ce spune cartea…): deși suntem legați fără tăgadă unii de alții de-a lungul generațiilor, construind permanent peste experiențele anterioare, nu învățăm din această experiență.

Hiba filmului, dacă mă întrebați, este că are prea multe planuri. Până la jumătatea lui (și ține vreo trei ceasuri…) nu prea vezi legătura dintre ele, deși e limpede de la bun început că asta vrea filmul să propună: un lanț cronologic al vieții pe pământ. Chiar dacă el începe și se termină în altă parte a Universului. Filmul nu ne spune unde. Nici nu ar fi nevoie. ”Nebunia” acestor planuri este că ele se succed aparent fără o logică anume până la un punct și te pierzi în amănuntele diverselor epoci.

Te pune puțin pe gânduri fără însă a te lumina prea tare. Nu pleci cu multe lucruri învățate. Sau, cel puțin, eu nu am reținut prea multe, cum vă spuneam.

E un film ”puzzle”. Care cred însă că merită văzut. Măcar pentru anumite secvețe însoțite de replici cu iz de filozofie metafizică…

Muzica, bună. La fel și montajul și imaginea. Regia… ok. Machiajul… dubios pe alocuri. Un film grandios, o superproducție, departe de a fi însă o capodoperă sau un film de referință.

Ceva n-am înțeles totuși: bătaia din barul ăla scoțian…

Leave a Reply

