Home

Știu că probabil nu v-ați trezit, cum, în egală măsură, cred (sau mai degrabă sper, pentru binele vostru) că nici nu veți deschide prea curând computerele, telefoanele sau tabletele să vedeți mesajul meu la prima oră. Trag nădejde că sunteși încă sub plapumă, bucurându-vă de un somn mai lung, sau sunteți la brad savurând o cafea fierbinte; sau un lapte cu cacao… sau un ceai aromat; după cum vă e felul.

Sunt atât de multe lucruri care pot fi spuse într-o astfel de zi, încât probabil ar trebui să încarc blogul cu mai multe episoade despre Crăciun. Despre ce este, despre cum s-a născut, despre legătura lui cu bucata credincioasă a vieții noastre. Dar cel mai mult poate ar trebui să vorbesc despre ceea ce ar trebui să fie: o sărbătoare pentru sufletul nostru; și atât!

Vorbeam ieri cu un amic de curând intrat în viața mea (care nu este nici român și nici creștin), dar care mi-a împărtășit viziunea lui despre viață și cum am putea să ne transformăm fiecare zi într-o zi de Crăciun: să acceptăm fiecare zi așa cum ea se întâmplă; și să facem pentru cei din jur ca acea zi să curgă mai plăcut.

Eu, ieri, în iureșul plăcut al ultimelor pregătiri, am bătut orașul în lung și-n lat. Am trecut, printre altele, pe lângă casele unor oameni amărâți și am realizat că, deși bradul nu pâlpâia la ei în odaie, aveau pe chip un zâmbet senin.

Au trecut apoi câteva ambulanțe în trombă pe lângă mine și am realizat cât de recunoscător pot să fiu că niciuna nu era pentru mine sau pentru cei dragi mie.

Am văzut apoi câte daruri s-au strâns și anul ăsta în sacul Moșului și sub brad… câtă veselie s-a cuibărit pentru câteva ore în sufletele copiilor cu acte și a celorlalți copii din jurul lor, născuți mai devreme, care s-ar fi prins parcă și ei să spună o poezie, fâstâcindu-se și uitând versurile în față Moșului. Doar de dragul acelei emoții pure și unice de la vârsta miracolelor posibile și al saniuțelor zburătoare.

Iar dacă temerile și neîncrederea vă dau târcoale chiar și în aceste momente, făceți-vă poftă de puțină magie. Credeți-mă, funcționează, chiar și dacă numai pentru câteva ore…

Leave a Reply

