Home

Practic, vom publica pe site-ul cartii doar fragmente din capitole. 

‘njoy!

http://abandonulcaluluinegru.wordpress.com/2011/03/02/capitolul-i-intoarcerea/

Pe site vom posta doar fragmente din carte si vom incerca sa fie mai degraba un “trailer” pentru carte, pana la momentul la care va fi publicata, ca volum. Va vom oferi, prin urmare, doar “momentele” subiectului, pentru a va stimula curiozitatea, cat si imaginatia. Si asta pentru ca, pe parcursul cartii – ca si in viata – sunt multe puncte de cotitura, bifurcatii, optiuni, directii alternative… spuneti-le cum vreti. In esenta, va invitam sa co-cream o carte noua. Sau mai multe…

Am primit deja intrebarea: “Ai scris o carte?” Nu, nu eu sunt autorul. Eu sunt doar o “calauza”, un sprijin pentru autor. Scriitorul este Victor Alartes. Un prieten.

Am ales sa il sprijin in acest proiect, folosind web 2.0. pentru promovarea alternativa, tocmai pentru ca un autor debudant intampina multe provocari in relatia cu editurile, criticii si alti actori ai lumii literare din Romania.

Sprijin acest proiect pentru ca ii simt potentialul. Nu doar cel editorial, literar. Ci si cel ideatic, conceptual. Cum spuneam, cred ca subiectul cartii poate fi scris in mai multe variante. De aceea va invitam la co-creatie. Cand am citit cartea, mi s-a parut ca se poate face un film de tip “flash back”.

E o carte pentru intelectuali, pentru cei pasionati de politica, economie si proximele. Este o carte care invita la introspectie, previzibila pe alocuri – mai ales daca urmaresti ce se intampla azi. In egala masura, avand in vedere momentul in care a fost scrisa (2009, inainte de alegeri), mi s-a parut ca a anticipat in mare masura un posibil deznotamant tehnocratic. Care, iata, e reluat in zilele noastre. Este o carte despre diaspora. Este o carte despre pacatele trecutului si radacinile lor adandi si lungi. Despre caractere umane. Despre framantarile adaptarii. Despre inocenta si frustrare. Despre ipocrizie si oportunism. Despre leadership si lipsa lui. Despre dragoste nespusa si romantism rational.

In cartea asta auzi aglomeratia strazii, ecourile cladirilor guvernamentale, zgomotul naturii si bataile propriei inimi. Nu stiu daca e o capodopera. Asta vor decide cititorii mai obiectivi ca mine. Miza unei cartie este insa mai mare; cel putin in mintea mea. Sa indemne la auto-actualizare, sa trezeasca umanistul din noi, sa ne ghideze spre realizari, sa ne stimuleze dedicarea si curiozitatea intelectuala. Asta face “Abandonul calului negru” din punctul meu de vedere.

De aceea o recomand.

Dar… repet si accentuez: autorul este VICTOR ALARTES!!! 🙂

One thought on “Calul Negru. Capitolul 1.

  1. Pingback: Autorul catre cititori

Leave a comment