Home

Cântecul ”De la Capăt” al celor de la Voltaj este extraordinar. L-am ascultat azi toată ziua și nu m-a plictisit. E mai mult decât un cântec. Și este și mai mult decât un ”șlagăr” care ar putea concura serios la Eurovision (altminteri o competiție de categoria B, după urechea mea; dar asta e altă discuție).

Nu e o piesă nouă și este parte dintr-o campanie bine articulată despre efectele nefaste ale separării temporare a părinților de copiii lor. Efecte nefaste atât pentru familie, cât și pentru societate. Găsiți aici mai multe despre aceasta campanie.

”De la capăt” îmi sună a manifest. Un manifest al românului obișnuit, pe care viața îl trimite departe de casă. Și, mai rău, în anumite cazuri, departe de ce iubește. Dumnezeu știe de ce mulți români trebuie să plătească astfel neterminata noastră tranziție. Sună a doină urbană modernă excelent asezata pe sunet și slovă; dar și a strigăt de emancipare, amestecat cu speranță.

Calin cântă despre căutarea unui motiv. Un motiv legitim, puternic, peren de a o putea mereu să o luăm de la capăt. Și căutarea asta de motiv e a noastră, ca neam. Pentru că noi asta facem de secole: o luăm mereu de la capăt. Uneori inspirat, alteori fără orizont. Uneori pe cont propriu, alteori duși de la spate. Uneori cu chezașie, alteori cu stângăcie. Uneori cu mândrie, alteori cu umilință.

Cert este – și aici intervine partea naționalist-pragmatică din creierului meu – că această poveste deja spusă, cântată cum trebuie și prezentată vizual foarte bine, ar putea fi un bun mecanism de promovare a României. Nu a dramei, ci a oportunitatii. De mult prea multe ori ni s-a spus că trebuie să stăm în ungherul nostru sud-european; și e păcat să continuăm contemplarea.

Deci haideti sa facem o colectie de motive. Si apoi sa le facem cunoscute. Ce ziceti?

7 thoughts on “Care ar fi motivul tău?

  1. well, e foarte personal motivul care te face sa o iei de la capat. Din nou. Multi ar putea gasi justificari in afara lor dar ele, dincolo de anumite accidente ale providentei, sunt foarte ale noastre. De aceea cred ca mesajul poate fi si dincolo de campania sustinuta de Voltaj, poate fi si nevoia de reimprospatare atat de necesara.
    Asa ca “Motivul” e schimbarea in mai bine.

  2. Acum 100 de ani stra-bunicii din satul Sinca Veche mergeau in America la munca, sa faca dolari. Acum jumatate din sat este gol si cealalta jumatate in Italia. Vroiam sa iti zic ca nu e nimic nou din punctul asta de vedere. Si mai este inca unul subtil, care eu l-am perceput abia anul trecut. Tu pleci de la premisa ca “plecatul” si “despartirea” sunt niste drame. Eu am trait cateva luni foarte aproape de o astfel de familie. Experienta o tin personala, dar sunt sigur acum 100% ca nu la drama e incadrarea.

  3. Si daca ti-as spune ca eu am povesti din categoria drama? Plecatul nu e drama, ruperea e drama.

    Dar eu nu vreau sa scot la iveala drama; dimpotriva, vreau sa fac o colectie de lucruri care ne motiveaza. Lucruri bune, pozitive, Si sa le facem cunoscute. Atat.

  4. De acord, am perceput eu gresit intrebarea. Asa ca iti las si motivul pentru care eu personal o iau inca o data de la capat, este TIMPUL. La fiecare 5 ani pun punct si o iau de la capat. Pentru ca ma simt bine in ciclul asta.

  5. Curiozitate, explorare, aventura, cunoastere.
    Reimprospatare, debarasare de “bagaje”.
    Dezvoltare, crestere ca om.
    Depasirea limitelor, iesirea din zona de confort.
    O noua sansa dupa esec.
    Merele mai dulci din gradina vecinului.
    Fuga de sine.
    Banul, mai mult si mai usor, in perspectiva scaderii grijilor zilei de maine, cresterii gradelor de libertate.

Leave a Reply

